طبق گفته یکی از بنیانگذاران استودیوی Sucker Punch، بودجه بازی Ghost of Yotei تقریباً با بودجهی Ghost of Tsushima برابر بوده و حتی تعداد اعضای تیم و مدت زمان توسعه نیز تقریباً یکسان است.
قبلاً پلی استیشن بودجه دنباله عناوین موفقش را به طرز قابل توجهی افزایش میداد، اما به دلیل شرایط مالی و تورم، این شرکت تصمیم گرفته در مورد بازی Ghost of Yotei سنت شکنی کند. در مصاحبهای با وبسایت Game File، برایان فلمینگ، یکی از بنیانگذاران استودیوی Sucker Punch، توضیح داد روند توسعهی Ghost of Yotei از نظر زمانبندی و مقیاس تقریباً مشابه نسخه قبلی میباشد. طبق گزارشها، بازی Ghost of Tsushima حدود ۶۰ میلیون دلار هزینه داشت و دنباله آن نیز با بودجهای مشابه ساخته شده است.
این رویکرد تغییر بزرگی است، زیرا بودجهها در گذشته بسیار سنگین بودند. برای مثال، عنوان Marvel’s Spider-Man حدود ۹۰ میلیون دلار هزینه داشت، اما برای Spider-Man 2 این رقم به ۳۰۰ میلیون دلار رسید. روند مشابهی در توسعه بازیهای The Last of Us و Horizon نیز دیده شد. در گذشته، به طور میانگین شاهد افزایش ۲۰۰ درصدی بودجه دنبالهها بودیم، اما حالا چنین چیزی اتفاق نیفتاده است. دلیل این حرکت شاید تغییر رویکرد بسیاری از شرکتهای بزرگ برای کاهش ریسک باشد. وقتی یک بازی مانند Concord با بودجهای بسیار زیاد شکست بخورد، ضرر بزرگی به شرکت وارد میشود. بنابراین، سونی جدیداً در زمینه بودجه و سیاستهای توسعه بازیها محتاطتر عمل میکند.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید