هیدئو کوجیما سالهاست به خاطر ترفندهای خاصش در بازاریابی بازیها شناخته میشود؛ از Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty گرفته که در آن تریلرها حضور قهرمان اصلی جدید را پنهان کرده بودند، تا دیگر پروژههای بزرگش. اما در مورد Death Stranding و بهویژه دنباله آن، کوجیما تصمیم گرفته مسیر متفاوتی را دنبال کند.
در گفتوگویی با واشنگتن پست، کوجیما دربارهی تریلر گیمپلی Death Stranding 2: On the Beach صحبت کرد؛ تریلری که بسیاری از طرفداران متوجه شدند شامل صحنههایی از مراحل پایانی بازی است. او توضیح داد که دیگر علاقهای به فریب دادن هواداران با تریلرهای گمراهکننده ندارد و دلیل این تغییر را تحول فضای رسانهای امروز عنوان کرد. کوجیما در این باره گفت:
هریسون فورد در فیلم Captain America: Brave New World نقش Red Hulk را بازی کرد و قرار بود این یک غافلگیری بزرگ باشد. اما وقتی به سینما رفتیم، همان تصویر روی پوستر جلوی در نمایش داده شده بود. ما در چنین دورانی از اطلاعات زندگی میکنیم و من میخواستم از همین موضوع بهعنوان فرصت برای ایجاد جذابیت بازی استفاده کنم.
او همچنین به نمونه مشابهی از استودیوی ناتی داگ (Naughty Dog) اشاره کرد؛ جاییکه در تبلیغات The Last of Us Part 2 پنهان شده بود که شخصیت اصلی نسخهی اول، جوئل، خیلی زود کشته میشود و روایت بین الی و ابی تقسیم خواهد شد. کوجیما افزود:
یادتان هست وقتی شخصیت اصلی مرد، چقدر افراد زیادی خشمگین شدند؟
با این حال، او تأکید کرد که اکنون هدفش ساختن پل ارتباطی قویتر با هواداران است و بهجای پنهان کردن بیش از حد، ترجیح میدهد برخی اطلاعات و حتی اسپویلها را به تدریج و بدون زمینه مشخص ارائه دهد؛ رویکردی که در تریلر نهایی Death Stranding 2: On the Beach دیده شد؛ وی در این باره اظهار کرد:
میخواهم تجربهای متفاوت از فیلم یا کتاب بسازم. جاییکه بازیکن بعد از ۶۰ ساعت بازی در پایان خوشحال شود که همان اتفاقی رخ داد که از ابتدا امیدش را داشت. اینها را عمداً قطرهچکانی به مخاطب منتقل میکنم.
عنوان Death Stranding 2: On the Beach اوایل امسال برای پلیاستیشن ۵ منتشر شد. برای جزئیات بیشتر میتوانید نقد کامل این بازی را مطالعه کنید.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید