همه ما مشکل اپل ویژن پرو را میدانیم: قیمت آن بیش از حد بالاست. اکنون طبق گزارش جدیدی، اپل تصمیم گرفته است تمرکز کمتری روی نسخهی ارزانتر این هدست واقعیت ترکیبی بگذارد و در عوض توجه خود را به تولید عینکهای هوشمند شبیه به Ray-Ban متا معطوف کند.
براساس گزارش مارک گورمن، خبرنگار بلومبرگ، به نظر میرسد شرکت اپل کارکنان پروژه نسخه ارزانتر ویژن پرو را کنار گذاشته تا تیمهایش بتوانند بر تولید رقیبی برای عینکهای هوشمند متا متمرکز شوند.
نسخه ارزانتر ویژن پرو قرار بود در سال ۲۰۲۷ عرضه شود و نباید آن را با اپل ویژن پرو ۲ اشتباه گرفت، چرا که ویژن پرو ۲ نسخهای جدا و کمی ارتقا یافته از هدست موجود ویژن پرو است. ویژن پرو ۲ ظاهرا قرار است سال آینده میلادی عرضه شود.
با اینحال طبق گزارشها، اپل پس از کاهش شدید فروش هدست واقعیت ترکیبی ۳,۴۹۹ دلاری خود که اوایل سال گذشته میلادی عرضه شد، در حال کار روی نسخهی ارزانتر و سبکتر ویژن پرو بوده است.
گرچه تغییر عمده در برنامههای اپل برای ویژن پرو نباید تعجبآور باشد، اما تمرکز اپل بر عینکهای هوشمند قطعاً یک تحول قابل توجه محسوب میشود. در حال حاضر سامسونگ، گوگل، متا، آمازون و مجموعهای از استارتاپهای جاهطلب در رقابت هستند تا عینکهای هوشمند جدیدی عرضه کنند و ما مدتی است که میدانیم اپل نیز در حال توسعه عینک هوشمند خود است.
گورمن گزارش داده که اپل در حال توسعه دو محصول جداگانه عینک هوشمند است: یکی با نمایشگر یکپارچه در دستگاه و دیگری بدون نمایشگر که با آیفون جفت میشود. اپل قصد دارد مدل بدون نمایشگر، که بهطور داخلی با نام N50 شناخته میشود، را سال آینده میلادی معرفی کند. این مدل در ابتدا برای عرضه در سال ۲۰۲۷ برنامهریزی شده بود اما با تغییر تمرکز اپل، تاریخ آن جلو افتاده است. اپل همچنین عینک هوشمند با نمایشگر را برای سال ۲۰۲۸ هدفگذاری کرده بود، اما طبق گزارش گورمن، احتمالاً این زمان نیز زودتر خواهد شد.
عینکهای هوشمند اپل به شدت روی هوش مصنوعی و تعامل صوتی تمرکز خواهند داشت. این شرکت در حال بازسازی سیری است تا آن را به یک دستیار صوتی مجهز به هوش مصنوعی مشابه ChatGPT تبدیل کند. عینکهای هوشمند اپل همچنین با طراحی متنوع عرضه خواهند شد و شامل اسپیکر و دوربینهای داخلی خواهند بود. این دستگاه از تراشهای کاملاً جدید از اپل تغذیه خواهد شد و انتظار میرود تکنولوژیهای پایش سلامت اپل نیز در آن ادغام شود.
متا با عینکهای هوشمند Ray-Ban موفقیتهایی به دست آورده و بنابراین اپل در تلاش است تا با برخی از رقبای خود همگام شود. با این حال، این موقعیت برای اپل تازگی ندارد و پیشتر در چنین شرایطی قرار گرفته است. کافی است به آیفون نگاه کنیم که در سال ۲۰۰۷ معرفی شد، زمانی که سایر شرکتهای تلفن همراه پیش از آن به غولهای صنعت تبدیل شده بودند.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید