در نسخه اصلی بازی Resident Evil 3: Nemesis که در سال ۱۹۹۹ منتشر شد، موشک حرارتی شهر راکونسیتی را بهطور کامل نابود میکند. اما در Resident Evil: Requiem، بسیاری از ساختمانهای نمادین شهر از جمله اداره پلیس RPD هنوز پابرجا هستند. این تناقض باعث سردرگمی کازوهیرو آیاما (Kazuhiro Aoyama)، کارگردان نسخه سوم شده است.
در نسخه اصلی Resident Evil 3: Nemesis که در سال ۱۹۹۹ منتشر شد، موشکی با قدرت تخریب بالا بر فراز راکونسیتی فرود آمد و کل شهر را در شعلههای آتش فرو برد. بناهای نمادینی مانند اداره پلیس RPD بهطور کامل نابود و پایان بازی نیز بهصراحت اعلام میکرد که راکونسیتی عملاً از نقشه محو شده است.
با این حال، در Resident Evil: Requiem، همان اداره پلیس هنوز پابرجا بوده و بخش زیادی از نمای شهری نیز دستنخورده باقی مانده است (هرچند آثار فرسودگی ناشی از سالها رهاشدگی در آن دیده میشود). طبیعی است که کازوهیرو آیاما (Kazuhiro Aoyama)، کارگردان نسخه سوم، از این موضوع متعجب باشد.
او در گفتوگو با رسانه Under the Mayo فاش کرد که در زمان ساخت Resident Evil 3 ، تیم سازنده قصد نداشت شهر را منفجر کند، زیرا بازی در ابتدا بهعنوان یک نسخه فرعی طراحی شده بود. اما زمانی که تصمیم گرفته شد بازی بهعنوان یک دنباله رسمی و شمارهدار منتشر شود، استودیو تصمیم گرفت پرونده راکونسیتی را بسته و پایانی قطعی برای آن رقم بزند. آیاما در این رابطه توضیح داد:
هدف آن بود که شهر بهطور کامل نابود و هیچ چیزی از آن باقی نماند. این موضوع در پایان بازی نیز بهوضوح بیان شده بود.
به گفته او، جمله «راکونسیتی عملاً از نقشه محو شده است» کاملاً روشن و بیابهام بود. رسانه Under the Mayo بهدلیل «رعایت احترام حرفهای» جزئیات بیشتری از واکنش آیاما نسبت به نسخه Requiem منتشر نکرد، اما اشاره کرد که واکنش او جالب بوده و اینکه کنجکاو بوده آیا سفر در زمان در داستان دخیل بوده است؟
مجموعه Resident Evil به داستانهای اغراقآمیز و سبک فیلمهای درجه B معروف است، اما سفر در زمان شاید از همه فراتر باشد. در واقع، مشخص است که Requiem ادامهای بر پایان نسخه بازسازیشده Resident Evil 3 است، پایانی که بسیار مبهمتر از نسخه اصلی طراحی شده بود.
در نسخه Resident Evil 3 Remake، بمب از زاویه دید هلیکوپتر جیل ولنتاین (Jill Valentine) دیده میشود و شهر در دود فرو میرود، نه در آتش. همین تفاوت باعث میشود که فضای کافی برای باقیماندن برخی ساختمانها و بناهای نمادین وجود داشته باشد. همچنین قابلذکر است که کوشی ناکانیشی (Koshi Nakanishi)، کارگردان Requiem، خودش اذعان کرده که بازگشت به برخی از این مکانهای نمادین لزماً واقعگرایانه نیست، اما تیم سازنده یک شبیهسازی فیزیکی انجام داده تا بررسی کند که بمب چگونه ممکن است بر راکونسیتی تأثیر گذاشته باشد.
در نتیجه، این یک بازنویسی داستانی (retcon) است که بر اساس نسخههای ریمیک چند سال اخیر پیش میرود، نه نسخههای اصلی.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید