تک فان

تک فان

مجله خبری تفریحی: دنیای سرگرمی و تفریح
امروز: جمعه , ۱۸ مهر , ۱۴۰۴
X
نویسنده Clair Obscur: Expedition 33: هیچ پایان درستی برای این عنوان نقش‌آفرینی وجود ندارد

نویسنده Clair Obscur: Expedition 33: هیچ پایان درستی برای این عنوان نقش‌آفرینی وجود ندارد

به گفته تیم توسعه‌دهنده بازی Clair Obscur: Expedition 33، هیچ‌کدام از پایان‌های این عنوان، پایان اصلی محسوب نمی‌شوند و این تصمیم با هدف خاصی گرفته شده است.

تبلیغات

اگر موفق به تجربه Clair Obscur: Expedition 33 شده باشید، احتمالا می‌دانید که دو پایان اصلی برای این بازی وجود دارد و پس از طی‌کردن داستان، انتخاب شما تعیین می‌کند که کدام یک از نتیجه‌گیری‌ها را ببینید. این موضوع باعث بحث و جدل زیادی میان بازیکنان در مورد تعیین پایان اصلی یا درست بازی شده است. نویسنده ارشد این عنوان یعنی جنیفر سوربرگ-ین (Jennifer Sverberg-Yen)، چنین بحثی را خلاف آن چیزی می‌داند که تیم توسعه‌دهنده روی آن تاکید دارد.

وی در مصاحبه با Lits Play می‌گوید:

به همه بازیکنان می‌گویم که هیچ پایان رسمی، قطعی و درستی در این بازی وجود ندارد و دلیل خاصی وجود داشت که هر دو پایان فعلی را در بازی قرار دادیم. زیرا این پایان‌ها به شیوه‌ای بسیار خاص طراحی شده‌اند که هیچ‌کدام کامل نیستند و هر دو نیز به شیوه‌های خود دلخراش محسوب می‌شوند.

نویسنده Clair Obscur: Expedition 33: هیچ پایان درستی برای این عنوان نقش‌آفرینی وجود ندارد - گیمفا

گویا توسعه‌دهنده قصد داشته که هر کدام از این پایان‌ها برای هر شخصیت که انتخاب کرده‌اید، با هزینه‌ای همراه باشد و از نظر احساسی یا اخلاقی هیچ‌کدام از آن‌ها قطعیت واضح و مشخصی در خوب یا بد بودن ماهیت خود نشان ندهند. این پایان‌ها به‌طور عمدی، این‌گونه طراحی شده‌اند تا نقص‌های واقعی و دوراهی‌هایی که ما در زندگی روزمره خود با آن‌ها روبرو می‌شویم را منعکس کنند و این موضوع را یادآور شوند که زندگی واقعی همیشه با انتخاب‌های کاملا سیاه و سفید همراه نیست.

جنیفر سوربرگ-ین در بخش دیگری از مصاحبه می‌گوید:

هر دو پایان بخش‌هایی دارند که شما را خوشحال می‌کنند و باعث می‌شوند احساس کنید پایان خوشی برای این شخصیت‌ها رقم می‌خورد اما این دو پایان هزینه‌های خاص خود را هم خواهند داشت. زیرا این بازتابی از زندگی واقعی است و بسیاری از اوقات، شادی ما هزینه‌هایی هم دارد و کمتر پیش می‌آید که همه‌چیز بی‌نقص و عالی باشد. من و و گیلامی بروش (Guillaume Broche)، مدیر بخش نوآوری، از همان اوایل فرآیند توسعه، فعالانه در برابر داستانی که فقط بیانگر خوبی در مقابل بدی باشد مقاومت می‌کردیم. زیرا ما الگویی می‌خواستیم که برخلاف داستان‌های ساختگی و کلیشه‌ای (خوبی‌ها و بدی‌ها)، در آن همه دیدگاه‌ها قابل درک باشند.

منبع خبر





دانلود آهنگ
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و اجرا : وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است