تک فان

تک فان

مجله خبری تفریحی: دنیای سرگرمی و تفریح
امروز: سه شنبه , ۱۳ آبان , ۱۴۰۴
X
تغییر استراتژی سونی: بودجه هنگفت بازاریابی Call of Duty به Battlefield 6 رسید

تغییر استراتژی سونی: بودجه هنگفت بازاریابی Call of Duty به Battlefield 6 رسید

پس از نهایی شدن خرید شرکت اکتیویژن توسط ایکس باکس، سونی استراتژی بازاریابی خود را در قبال بزرگترین بازی‌های شوتر اول شخص تغییر داده و بودجه هنگفتی را که پیش از این صرف تبلیغات مجموعه Call of Duty می‌کرد، اکنون به رقیب اصلی آن، یعنی Battlefield 6، اختصاص داده است. کمپین‌های تبلیغاتی گسترده این بازی با برند پلی استیشن ۵ در سراسر جهان آغاز شده است.

تبلیغات

تا پیش از پیوستن اکتیویژن به مایکروسافت، سونی به عنوان شریک اصلی بازاریابی مجموعه Call of Duty شناخته می‌شد و هر ساله مبالغ هنگفتی را برای تبلیغات جهانی این سری هزینه می‌کرد. اما اکنون با تغییر مالکیت این مجموعه، به نظر می‌رسد که این بودجه عظیم، یک مقصد جدید پیدا کرده است.

نشانه‌های این همکاری استراتژیک جدید در روزهای اخیر در شهرهای بزرگ جهان پدیدار شده است. بیلبوردهای عظیمی از بازی Battlefield 6 با لوگوی پلی استیشن ۵ در هالیوود نصب شده و در لندن نیز اتوبوس‌های شهری با تبلیغات این بازی و شعار برند پلی استیشن پوشانده شده‌اند. این اولین بار نیست که سونی یک بازی از سری Battlefield را تبلیغ می‌کند، اما با توجه به اینکه Call of Duty اکنون یک دارایی برای رقیب اصلی آن‌ها (ایکس باکس) محسوب می‌شود، این اتحاد اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است.

نکته جالب اینجاست که این وضعیت جدید، علی‌رغم از دست دادن حقوق بازاریابی Call of Duty، ممکن است از نظر مالی به نفع سونی تمام شود. در گذشته، سونی برای به دست آوردن امتیاز تبلیغات این مجموعه، احتمالا بخشی از سهم فروش (حق امتیاز) خود را به اکتیویژن واگذار می‌کرد. اما اکنون، با توجه به اینکه Call of Duty همچنان پرفروش‌ترین بازی روی پلتفرم پلی استیشن است (نسخه قبلی ۸۲٪ از فروش ماه اول خود در آمریکا را روی کنسول‌های سونی تجربه کرد)، این شرکت بدون صرف هیچ هزینه‌ای برای بازاریابی، از فروش بالای آن بهره‌مند شده و سهم کامل خود را نیز دریافت خواهد کرد.

اکنون باید منتظر ماند و دید که جدال بازاریابی میان این دو غول صنعت بازی در ماه‌های پایانی سال به کجا خواهد رسید. آیا سرمایه‌گذاری سنگین سونی و EA می‌تواند Battlefield 6 را به رقیبی جدی‌تر برای Call of Duty، که اکنون تحت حمایت مایکروسافت است، تبدیل کند؟ پاسخ به این سوال، یکی از جذاب‌ترین داستان‌های رقابت در دنیای بازی‌های ویدیویی در سال جاری خواهد بود.

اپوزیسیون گیمفا

منبع خبر





دانلود آهنگ
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و اجرا : وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است