جیسون کانل (Jason Connell)، کارگردان خلاق بازی Ghost of Yotei، میگوید درجه سختی استاندارد در این بازی چالشبرانگیزتر از چیزی است که انتظار میرود و علت آن این است که بیشتر بازیکنان چنین تجربهای را ترجیح میدهند. اما این به معنای نادیده گرفتن سایر بازیکنان نیست و گزینههای متنوعی برای طرفداران با سبکهای بازی متفاوت نیز در نظر گرفته شده است.
آقای کانل در مصاحبهای با وبسایت GamesRadar اظهار داشت که درجه سختی استاندارد در Ghost of Yotei به طور آگاهانه چالشبرانگیز طراحی شده، زیرا طبق نتایج آزمایشهای داخلی، بازیکنان از تجربههای آسانتر کمتر لذت میبردند.
وی در این باره گفت:
شاید عجیب به نظر برسد، اما هرچه بازی را آسانتر میکردیم، در تستها بازیکنان علاقهی کمتری نشان میدادند. البته این یک قانون مطلق نیست، اما در بیشتر موارد چنین بود.
به گفته کانل، همین موضوع باعث شد تا تیم توسعه گزینه Story Mode را به بازی اضافه کند تا بازیکنان بسته به سلیقه و سبک بازی خود انتخاب کنند.
وی در ادامه افزود:
ما گزینه Story Mode را با هدف مشخصی اضافه کردهایم. لازم نیست بازی را دقیقاً به همان شکلی تجربه کنید که ما طراحی کردهایم. به همین دلیل گزینههای مختلفی ارائه دادهایم. اگر بخواهید میتوانید حالت Lethal را امتحان کنید، اما ما آن را پیشفرض قرار ندادهایم، چون نمیخواهیم بخشی از بازیکنانی را که فقط میخواهند از داستان لذت ببرند و تجربهای آرامتر داشته باشند، از بازی دور کنیم.
کانل تأکید میکند که پیدا کردن تعادل در سطح سختی پیشفرض همیشه دشوار است:
یافتن حالت نرمال یا استاندارد، در واقع سختترین بخش طراحی است، چون این همان تجربهای است که اکثر بازیکنان برای اولین بار با آن روبهرو میشوند. ما آن را به اندازهای تنظیم کردهایم که چالشبرانگیز باشد؛ به طوری که وقتی سلاح یا مهارت جدیدی به دست میآورید، حس پیشرفت و قدرت پیدا کنید.
حفظ این تعادل واقعاً دشوار است. گاهی بهطور کامل به هدف میزنیم و گاهی برخی بخشها ممکن است سختتر از حد انتظار شوند. خوشبختانه، فلسفه طراحی ما بر این پایه است که بازیکنان بتوانند هر زمان خواستند درجه سختی را تغییر دهند. هدف ما این نیست که کسی را از تجربه بازی بازداریم؛ بلکه میخواهیم تجربهای لذتبخش و روان فراهم کنیم، بدون اینکه بازیکن مدام بین درجه سختیهای مختلف جابهجا شود و این برای ما موفقیت است.
این کارگردان در پایان افزود که تیم توسعه همیشه به انعطافپذیری فکر کرده است:
این گزینهها همیشه در دسترس هستند. اگر کسی بگوید: «من دو فرزند دارم و نمیتوانم صد ساعت برای بازی وقت بگذارم، ترجیح میدهم تجربهای سبکتر و کمتنشتر داشته باشم تا فقط از دنیای بازی لذت ببرم»، ما دقیقاً برای چنین بازیکنانی این امکانات را در نظر گرفتهایم تا بتوانند بدون فشار اضافی از بازی لذت ببرند.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید