در حالی که Battlefield 6 از نظر بصری یکی از چشمنوازترین نسخههای این سری به شمار میرود، افکتهای نوری اغراقآمیز آن باعث شده تجربهی بازی برای بسیاری از بازیکنان دشوار و حتی آزاردهنده شود. این مشکل بهویژه در برخی نقشههای چندنفره بهشدت محسوس است و واکنشهای منفی زیادی از سوی جامعهی بازیکنان بهدنبال داشته است.
افکتهای نوری این شوتر بهقدری اغراقآمیز هستند که برخی نقشهها را عملاً غیرقابل بازی کردهاند. برای مثال، در نقشهی Operation Firestorm، بازتاب نور کورکننده از روی تپههای شنی آنقدر شدید است که در دنیای واقعی هم باعث میشود چشمها را کمی ببندیم. این پدیده بهاصطلاح «مکانیزم تطبیق چشم» نام دارد.
این مشکل بصری در چندین نقشهی چندنفرهی بازی بهشدت دیده میشود. بازیکنان دائماً بین فضاهای تاریک و روشن جابهجا میشوند و همین باعث میشود نورپردازی به شکلی ناپایدار بین تاریکی و روشنایی نوسان کند؛ حالتی که بهراحتی میتواند موجب سردرد یا میگرن شود. دشمنانی که در اتاقهای تاریک پنهان شدهاند، در لحظهی ورود به ساختمان تقریباً نامرئی هستند. تنها چند ثانیه طول میکشد تا چشمها به نور عادت کنند، اما در همین فاصله، بازیکن با شاتگان از پا درآمده است.
نقشههایی مانند Manhattan Bridge، Operation Firestorm و New Sobel City همگی با این مشکل مواجهاند. اندازهی کوچک این نقشهها و تعداد زیاد فضاهای داخلی باعث میشود بازیکنان دائماً بین ساختمانها حرکت کنند و شاهد افکتهای نوری ناپایدار باشند. پس از یک جلسهی طولانی، این وضعیت میتواند موجب گیجی و حالت تهوع شود.
بهنظر میرسد هدف سازندگان، بازسازی دقیق آن لحظهی گیجکنندهای بوده که صبحها پرده را کنار میزنید یا در یک روز آفتابی از خانه بیرون میروید، اما در هر صورت نتیجه بیش از حد واقعگرایانه شده است. حتی تنظیماتی مانند “World Brightness” هم تأثیر چندانی نداشته و فقط فضاهای داخلی را تاریکتر میکنند.
طرفداران میگویند برای دستیابی به واقعگرایی، Battlefield 6 بیش از حد افراط کرده و این افکتها باید هرچه سریعتر کاهش یابند.
آیا میتوان این مشکل را بهصورت دستی برطرف کرد؟
بر اساس بررسیها، این مشکل ممکن است به تفاوت بین مانیتورهای HDB و SDR مربوط باشد. برخی تنظیمات در فایلهای بازی قابل تغییر هستند، اما پیچیدگی آنها باعث میشود بسیاری از کاربران تمایلی به دستکاری نداشته باشند. در حال حاضر، راهحل مشخص و مؤثری برای رفع این مشکل وجود نداشته و این وضعیت، تجربهی بازی را در هنگام جابهجایی بین فضاهای داخلی و خارجی به کابوس تبدیل کرده است. اما پیشبینی میشود با عرضه آپدیتهای بیشتر این مشکل نیز مرتفع گردد.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید