یک گزارش مفصل از BBC News دربارهی استودیوی Build a Rocket Boy، سازنده بازی MindsEye و لسلی بنزیس (Leslie Benzies) منتشر شده است که جزئیات نگرانکننده وضعیت آن را فاش میکند:
بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ کارمند این ماه از استودیو اخراج شدهاند.لسلی بنزیس در یک تماس ویدیویی اندکی پس از انتشار بازی MindsEye، اعلام کرد خرابکاریهای درون شرکت ریشهیابی و حذف خواهند شد.برخی از کارکنان در بازهی فوریه تا می، در دوران موسوم به کرانچ (دورهی فشردهی کار پیش از عرضهی بازی)، ساعات اضافهکاری بدون حقوق داشتهاند.تعدادی از همکاران سابق شرکت اعلام کردهاند که قصد دارند اقدام قانونی علیه استودیو انجام دهند.گزارشها از دورههای بسیار شدید کرانچ پیش از انتشار بازی حکایت دارند.افرادی که تلاش کردند دربارهی شرایط صحبت کنند، یا مسخره شدند یا کسی به آنها توجه نکرد. به گفتهی منابع، برخی از آنها در جلسات «به تمسخر گرفته میشدند».لسلی بنزیس شخصا در کوچکترین جزئیات روند توسعه دخالت میکرد. هر زمان که نکتهای به چشمش میخورد، دستور میداد آن مورد به عنوان یک «Leslie Ticket» ثبت شود (اصطلاحی که مستقیماً از نام او گرفته شده بود). این تیکتها میتوانستند شامل هر چیزی باشند؛ از تغییرات جزئی بصری تا اصلاحات بزرگ مثل حذف کامل یک ماموریت. صرف نظر از اینکه کارکنان در آن لحظه روی چه بخشی متمرکز بودند، باید فورا روی این تیکتها کار میکردند.در شرکت، تصمیمات احساسی و سریع از سوی مدیران بسیار زیاد رخ میداد. تغییرات ناگهانی و بدون هیچ توضیحی در روند توسعه اعمال میشدند.در بخشی از گزارش آمده است که در دوران کرانچ، «اشتباهات شروع به انباشته شدن کردند» و پدیدهای موسوم به «ریگرِشن» (Regression) یا بازگشت باگها، بسیار رایج شده بود؛ یعنی یک تیم باگی را برطرف میکرد، اما تیمی دیگر ناخواسته همان باگ را دوباره ایجاد میکرد.
به گفتهی منابع، این وضعیت باعث شد روند توسعهی بازی بهشدت بینظم و پر از تنش شود، نشانهای نگرانکننده از مشکلات مدیریتی عمیق در استودیویی که توسط یکی از چهرههای افسانهای سابق Rockstar Games اداره میشود.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید