تک فان

تک فان

مجله خبری تفریحی: دنیای سرگرمی و تفریح
امروز: دوشنبه , ۲۸ مهر , ۱۴۰۴
X
بازی Ghost of Yotei بهترین توجیه را برای استفاده از رنگ سفید به عنوان راهنما دارد

بازی Ghost of Yotei بهترین توجیه را برای استفاده از رنگ سفید به عنوان راهنما دارد

بازی Ghost of Yotei منطقی‌ترین توضیح را برای یکی از کلیشه‌ای‌ترین عناصر طراحی بازی‌های ویدیویی ارائه داده است.

تبلیغات

موضوع این است که چرا تمام لبه‌های قابل صعود در این بسیاری از بازی‌ها با رنگ سفید مشخص شده‌اند. در Ghost of Yotei، این نشانه‌ها در واقع رنگ نیستند، بلکه ردی از فضولات پرندگان هستند که به طور طبیعی مسیرهای قابل صعود را مشخص کرده‌اند.

توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدیویی همواره به‌دنبال روش‌هایی خلاقانه برای هدایت بازیکنان بدون ارائه‌ی دستورالعمل‌های مستقیم بوده‌اند در این زمینه شاید هیچ نمونه‌ای روشن‌تر از ترند رنگ زرد به عنوان راهنما وجود نداشته باشد. هرچند این راهنماها همیشه به رنگ زرد نیستند، اما در اکثر بازی‌های AAA بخش‌های قابل تعامل محیط با نوعی رنگ روشن پوشیده می‌شوند تا توجه بازیکن را جلب کنند.

مدت‌هاست که از رنگ زرد در طراحی بازی‌ها استفاده می‌شود، اما استفاده از آن در سال‌های اخیر به‌شدت افزایش یافته و حتی برخی از توسعه‌دهندگان تصمیم گرفته‌اند با توضیحات طنزآمیز یا خلاقانه، آن را به بخشی از دنیای بازی خود تبدیل کنند. برای مثال، در South of Midnight این عنصر با داستان بازی گره خورده است و Hi-Fi Rush نیز با نشانه‌هایی کنایه‌آمیز با آن شوخی می‌کند. با این حال، بازی Ghost of Yotei بهترین و بامزه‌ترین توجیه را ارائه کرده است. رنگ سفید روی لبه‌های قابل صعود به فضولات پرندگان ارتباط دارد.

اگر از زمان انتشار Ghost of Yotei ساعت‌های زیادی را صرف تجربه‌ آن کرده باشید، احتمالاً متوجه شده‌اید که استودیوی Sucker Punch از رنگ سفید برای نشان دادن محل‌هایی استفاده کرده که شخصیت آتسو می‌تواند از آن‌ها بالا برود. یک حساب کاربری در شبکه اجتماعی X به نام RossTweetsGames تایید کرده که این نشانه‌ها در واقع رنگ سفید نیستند، بلکه فضولات پرندگان هستند!

به نظر می‌رسد استودیوی Sucker Punch در Ghost of Yotei نهایت خلاقیت خود را در روایت محیطی به کار گرفته و نشان داده است بدون اینکه از شوخ‌طبعی و بازی با کلیشه‌های رایج در این سبک غافل شد، می‌توان بازیکنان را در مسیر درست هدایت کرد.

این حساب کاربری ویدیویی را به اشتراک گذاشته که نشان می‌دهد آتسو به یکی از لبه‌های سفید نزدیک می‌شود و پس از بالا رفتن، پرنده‌ای را می‌بینیم که از آن نقطه پرواز می‌کند و این حقیقت آشکار می‌شود که خبری از رنگ یا نشانه‌گذاری ساخته انسان نیست. در واقع، پرندگان منطقه‌ی Ezo در انتخاب محل فضولات خود سلیقه‌ خاصی دارند و به‌طرز جالبی، تمام مسیرهای قابل صعود بازی را هدف گرفته‌اند.

به نظر می‌رسد استودیوی Sucker Punch در Ghost of Yotei نهایت خلاقیت خود را در روایت محیطی به کار گرفته و نشان داده است بدون اینکه از شوخ‌طبعی و بازی با کلیشه‌های رایج در این سبک غافل شد، می‌توان بازیکنان را در مسیر درست هدایت کرد.

منبع خبر





دانلود آهنگ
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و اجرا : وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است