تک فان

تک فان

مجله خبری تفریحی: دنیای سرگرمی و تفریح
امروز: جمعه , ۲ آبان , ۱۴۰۴
X
تهیه‌کننده Silent Hill به سخنان هیدئو کوجیما درباره هوش مصنوعی واکنش داد

تهیه‌کننده Silent Hill به سخنان هیدئو کوجیما درباره هوش مصنوعی واکنش داد

با پیشرفت سریع ابزارهای تولید محتوای هوش مصنوعی مانند Sora 2 در ماه‌های اخیر، بحث درباره‌ی نقش این فناوری در توسعه‌ی بازی‌های ویدیویی بیش از پیش داغ شده است. در همین راستا، موتوی اوکاموتو ( Motoi Okamoto ) تهیه‌کننده‌ی مجموعه Silent Hill در شرکت کونامی، دیدگاه خود را در پاسخ به مصاحبه‌ی اخیر هیدئو کوجیما ( Hideo Kojima ) مطرح کرده است؛ مصاحبه‌ای که در شبکه‌ی اجتماعی X بازتاب گسترده‌ای داشته است.

تبلیغات

کوجیما در گفت‌وگو با Rolling Stone Brazil، توضیح داد که ساخت دنباله‌ها و ریمیک‌ها برای بازی‌ها و فیلم‌ها بسیار ساده‌تر از خلق آثار کاملاً جدید است، زیرا این پروژه‌ها بر پایه‌ی محتوای قبلی بنا شده و از نظر تجاری نیز گزینه‌ای امن‌تر محسوب می‌شوند. او پیش‌بینی کرده که در آینده، تولید دنباله‌ها و ریمیک‌ها به‌طور گسترده توسط هوش مصنوعی انجام خواهد شد.

این اظهارات در قالب پست‌هایی در شبکه‌ی X منتشر شد و توجه بسیاری از فعالان صنایع خلاق و همکاران کوجیما را جلب کرد. هاسه ساتوشی ( Hase Satoshi ) نویسنده‌ی رمان علمی‌تخیلی BEATLESS نیز در واکنش به این صحبت‌ها نوشت:

بهتر است حرف‌های کوجیما را ادامه‌ی طبیعی مسیر خلاقانه‌ی او بدانیم؛ کسی که همیشه در تلاش بوده تا با کمک فناوری‌های نو، چیزهای تازه خلق کند. او به ما می‌گوید که ساخت دنباله‌ها شاید درآمدزا باشد، اما به‌راحتی توسط هوش مصنوعی جایگزین می‌شود، پس باید همچنان به خلق آثار نو ادامه دهیم.

تهیه‌کننده Silent Hill به سخنان هیدئو کوجیما درباره هوش مصنوعی واکنش داد - گیمفا

در ادامه، موتوی اوکاموتو نیز با تأکید بر همین دیدگاه، توضیح داد که ساخت دنباله‌هایی که مسیر جدیدی را برای مجموعه تعریف می‌کنند، فراتر از یک فیلمنامه‌ی تولیدشده توسط هوش مصنوعی است. به گفته‌ی او، هوش مصنوعی هرگز نمی‌تواند بازی‌هایی مانند Silent Hill f را بازآفرینی کند.

اوکاموتو اظهار داشت:

در این زمینه، جایگزینی آثار خلاقانه‌ای مانند Silent Hill f توسط هوش مصنوعی بسیار دشوار خواهد بود. شاید هوش مصنوعی بتواند پروژه‌ای در دنیای Silent Hill طراحی کند، اما تصمیماتی جسورانه مانند تغییر مکان داستان به ژاپن یا همکاری با نویسنده‌ای مثل ریوکیشی۰۷ ( Ryukishi07 ) از جمله انتخاب‌هایی هستند که هوش مصنوعی قادر به انجامشان نیست.

بازی Silent Hill f برای نخستین‌بار در تاریخ این مجموعه، داستان را از شهر خیالی آمریکایی به ژاپن دهه‌ی ۱۹۶۰ (دهه‌ی ۱۳۴۰ شمسی) منتقل می‌کند. این اثر همچنین دارای سیستم گیم‌پلی سنگین‌تر از نظر مبارزه است و نویسنده‌ی مشهور رمان‌های تصویری نیز در نگارش سناریو مشارکت داشته است، عواملی که این نسخه را به اثری منحصربه‌فرد در مجموعه تبدیل کرده‌اند. اوکاموتو ابتدا انتظار داشت که واکنش‌ها به این بازی دو‌قطبی باشد، اما در نهایت انتخاب‌های خلاقانه به نفع بازی تمام شد و هم‌زمان با حفظ روح کلاسیک مجموعه، به انسجام تماتیک آن کمک کرد. بازی Silent Hill f در نهایت به سریع‌ترین نسخه‌ی پرفروش مجموعه تبدیل شد و در ۲۴ ساعت نخست عرضه، بیش از یک میلیون نسخه در سراسر جهان فروخت.

منبع خبر





دانلود آهنگ
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و اجرا : وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است