سارا باند، رئیس ایکس باکس، در مصاحبهای جدید گفت ایده بازیهای انحصاری منسوخ شده و مردم به شدت از این ذهنیت که یک بازی باید فقط برای یک فروشگاه یا دستگاه خاص عرضه شود، فاصله گرفتند.

باند در گفت و گو با Mashable گفت:
بزرگترین بازیهای جهان همه جا در دسترس هستند. به Call of Duty ،Minecraft ،Fortnite و یا Roblox نگاه کنید، در واقع اینها جامعه گیمرها را شکل میدهند و محیطی برای گرد هم آمدن مردم هستند. در حال حاضر، ایده محدودیت به یک فروشگاه یا دستگاه خاص برای اکثر مردم منسوخ شده تلقی میشود.
شما میخواهید در هر جایی با دوستانتان بازی کنید، فارغ از اینکه روی چه پلتفرمی هستند. ما واقعاً هنگام توسعه Rog Ally X روی این موضوع تمرکز کردیم. این دستگاه همانند کلود گیمینگ، کامپیوترهای شخصی و کنسولهای خانگی، فقط یک راه دیگر برای بازی کردن میباشد.
مایکروسافت زمانی به شدت روی بازیهای انحصاری تمرکز داشت، اما در سالهای اخیر استراتژیش را تغییر داده و تصمیم گرفته بازیهایش را روی پلتفرمهای بیشتری از جمله کنسولهای رقیب منتشر کند. از طرفی، سونی نیز اخیراً تلاش کرده بازیهای بیشتری را روی کامپیوترهای شخصی و ایکس باکس (مانند Helldivers 2) عرضه نماید. اما نینتندو همچنان بازیهایش را فقط برای پلتفرمهای اختصاصی خودش منتشر میکند. این استراتژی تاکنون برای نینتندو موفقیتآمیز بوده است.
مایکروسافت یک استراتژی یکپارچه برای تمام بازیهایش ندارد، زیرا فقط برخی از بازیها به صورت همزمان روی چند پلتفرم منتشر میشوند. یکی از بازیهای ایکس باکس که احتمالاً پورت پلی استیشن نیز دریافت میکند، Starfield است. طبق گزارشها، پورت پلی استیشن این اثر در سال ۲۰۲۶ عرضه خواهد شد..
دیدگاهتان را بنویسید