عنوان Red Dead Redemption 2 تنها بازیای نیست که به نمایش یک بیماری خطرناک پرداخته، اما تنها تلاش دن هاوزر در این زمینه بوده است.

هشدار: متن حاوی اطلاعاتی از داستان نسخه اول و دوم Red Dead Redemption است.
عنوان Red Dead Redemption 2 قطعاً تنها بازی مدرنی نیست که به موضوع بیماریای کشنده میپردازد. بازیهایی مانند Cyberpunk 2077 و Baldur’s Gate 3 نیز اشاراتی به چنین موضوعاتی در داستانهایشان داشتند. این نشان دهنده تحول بازیهای ویدیویی و تلاششان برای سرگرم نمودن طیف وسیعی از مخاطبان، از جمله بزرگسالان، است. حتی این موضوع گاهی فراتر از به تصویر کشیدن محتوایی برای بزرگسالان است که شاید موجب آزردگی برخی افراد شود؛ حالا برخی بازیها به صورت هدفمند برای گیمرهای بالغ ساخته میشوند. چنین عناوینی هدفی فراتر از تحریک احساساتی نظیر همدردی و گناه در بازیکنان دارند. این بازیها به گونهای نوشته و طراحی شدند که ما را به تفکر در مورد دنیای واقعی وادار کنند.
دن هاوزر هنگام توسعه Red Dead Redemption 2، دلیل جالبی برای مبتلا کردن آرتور مورگان به بیماری کشنده سل داشت. او در این باره گفت:
با توجه به اینکه در Red Dead Redemption جان میمیرد. میخواستم در Red Dead Redemption 2 این کار را بهتر یا به شیوهای متفاوت انجام بدهم. مرگ جان نسبتاً ناگهانی است، اما اگر یک مرگ طولانی و تدریجی داشت، همیشه دوست داشتم بیماری سل دلیلش باشد. به صورت کلی بیماریها به غنی ادبی آثار کمک میکنند، زیرا مرگی تدریجی را نمایش میدهد که به مرور و با ضعیفتر شدن شخصیت داستان اتفاق میافتد. پدربزرگ من قبل از اینکه آنتیبیوتیکها اختراع شوند واقعاً به بیماری سل مبتلا شده بود. او درست بعد از تولد فرزندش، پدر من، به یک آسایشگاه رفت. پدربزرگم زنده ماند، اما فقط سه نفر از ۳۵ نفری که آنجا بودند، زنده ماندند.
بنابراین همیشه به استفاده از ایده بیماری سل علاقه داشتم. حس میکردم این ایده جالبی است برای پرداختن به مردی که با گذشت زمان ضعیفتر میشود. کسی که احساس میکرد جاودانه است و اساساً هم جاودانه بود. این در مورد شخصیت اصلی یک بازی ویدیویی بود که نمیتوانست بمیرد، اما ناگهان فانی میشد. میدانید، این مسئله به او کمک میکند تا مسائلی را ببیند، که قبلاً توجهی به آنها نداشت. فکر میکردم این یک روش متفاوت برای پردازش شخصیت اصلی بازی باشد.
روبهرویی با چنین موضوعی در یک بازی با محتوای فانتزی قدرت قطعاً خوشایندی نیست. اما این مسئله سالها پس از آن اتفاق میافتند که بازیهای اولیه مجموعه Call of Duty ما را با وحشت جنگ روبرو کردند. همچنین مدت زیادی میگذرد از آخرین باری که عنوانی مثل Spec Ops: The Line، بازیکنان را به فکر کردن در مورد پیامدهای ایدئولوژیک اعمالشان در یک بازی ویدیویی وادار کرد. عناوین مختلفی از مجموعه GTA نیز به چنین ایدههایی پرداختند. اگرچه این روند شاید در GTA 6 تغییر کند. به هر حال، دن با استفاده از این فرصت در عنوان Red Dead Redemption 2 یکی از باشکوهترین و دلهرهآورترین بازیهای AAA را خلق نمود.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید