بازی Red Dead Redemption 2 از همان ابتدا با فضای سرد و سخت خود بازیکنان را به چالش کشید، زیرا حرکت در برفهای عمیق و شرایط طاقتفرسا تجربهای دشوار بود. با این حال، طبق گفتهی دن هاوزر (Dan Houser)، یکی از بنیانگذاران شرکت Rockstar و نویسندهی اصلی مجموعه GTA، نسخهی اولیهی آغاز بازی قرار بود حتی تاریکتر و سنگینتر باشد؛ اما بهدلیل رفتار بسیار زنندهی شخصیت اصلی، آرتور مورگان، این بخش از بازی حذف شد تا مخاطب در همان ابتدا از شخصیت اصلی متنفر نشود.

دن هاوزر در گفتوگویی با پادکست Lex Fridman فاش کرد که در نسخهی اولیهی بازی، آرتور مورگان فرزندی داشت که در همان ابتدای داستان جان خود را از دست میداد. او توضیح داد:
در ابتدای Red Dead Redemption 2 بخشی وجود داشت که [آرتور] نوزادی داشت که بهتازگی فوت کرده بود و ما در نهایت آن را حذف کردیم. فکر میکنم تصمیم درستی گرفتیم، چون از جهاتی بیش از حد سنگین بود.
هاوزر ادامه داد:
آرتور نسبت به پارتنر خود که آن نوزاد را به دنیا آورده بود، رفتار همدلانهای نداشت. همین موضوع باعث میشد رفتار او در ابتدای بازی بسیار بسیار زننده بهنظر برسد. من فکر میکردم این ویژگی میتواند برای روایت مسیر رستگاریاش جالب باشد، چون تضاد بیشتری ایجاد میکرد، اما در نهایت تصمیم گرفتیم نسخهی نهایی کمی متعادلتر باشد.
او همچنین توضیح داد که نسخهی نهایی رفتار آرتور مورگان همچنان شخصیتی سختگیر و گاهی زننده دارد، اما در ابتدای بازی کمی دوستداشتنیتر بهنظر میرسد. هاوزر در این رابطه گفت:
این تصمیم از نظر تجاری نیز درست بود. اینطور بهتر است.
آنچه هاوزر در نسخهی اولیهی داستان دوست داشت، ناتوانی آرتور در ابراز احساساتش بود، ویژگیای که در تضاد کامل با فروپاشی احساسی او در پایان حماسهی غربی بازی قرار دارد. با این حال، هاوزر معتقد است:
در نهایت نتیجه همانی شد که باید باشد.
دیدگاهتان را بنویسید