شیگرو میاموتو، طراح افسانهای نینتندو، در مصاحبهای جدید درباره فیلم Super Mario Galaxy و آینده مجموعه بازیهای Super Mario صحبت کرده است.

در تازهترین شماره مجله ژاپنی Casa Brutus که بر طراحی و معماری تمرکز دارد، شخصیت محبوب نینتندو، یعنی سوپر ماریو، روی جلد قرار گرفته است. این شماره موضوعات گستردهای را در بر میگیرد، از جمله روند ساخت بازی اصلی Super Mario Bros، موزه نینتندو و پارک تفریحی Super Nintendo World.
در بخشی از این شماره، مصاحبهای با شیگرو میاموتو منتشر شده که در آن، او درباره دنباله سینمایی در حال ساخت و دیدگاهش نسبت به آینده مجموعه ماریو صحبت میکند. میاموتو درباره فیلم Super Mario Galaxy ابراز اطمینان کرده که همکاری استودیو انیمیشن سازی Illumination و نینتندو نتیجهای درخشان خواهد داشت و دنبالهای شایسته برای فیلم اصلی خواهد بود که بیش از ۱٫۳ میلیارد دلار در گیشه فروش داشت. او گفت:
فیلم Super Mario Bros به این دلیل ممکن شد که افراد زیادی وارد عمل شدند و با هم همکاری کردند. من بهعنوان تهیهکننده تلاش کردم تا تیم در هماهنگی کامل کار کند. بسیاری از کسانی که در پروژه مشارکت داشتند گفتند دوست دارند روی فیلم بعدی هم کار کنند، پس فکر میکنم تا حدی موفق بودهایم.

انیمیشن Super Mario Galaxy سال آینده اکران خواهد شد. میاموتو در این رابطه ادامه داد:
محیط فیلم بعدی، همانطور که از عنوانش پیداست، کهکشان است، فقط همین را میتوانم بگویم. اکنون در مراحل پایانی تولید هستیم و فکر میکنم نتیجه بسیار سرگرمکننده خواهد بود. من معمولاً میگویم “تا وقتی بامزه نشود روی آن کار میکنم”، همین جمله باید نشان دهد که چقدر به آن اعتماد دارم.
میاموتو که امسال چهلمین سالگرد مجموعه Super Mario را جشن میگیرد، گفت نسبت به تمام بازیهایی که روی آنها کار کرده، احساس عمیقی دارد. او توضیح داد:
وقتی ساخت Super Mario World را تمام کردیم، احساس میکردم هر آنچه ممکن بود در دنیای دوبعدی با ماریو انجام دهیم، امتحان کردهایم. سپس با ورود به دنیای سهبعدی و ساخت Super Mario 64، خاطرات دوران کودکیام دوباره زنده شد.

میاموتو تأکید کرد که اگرچه این روزها نسبت به گذشته حضور مستقیم کمتری در توسعه بازیها دارد، اما همچنان مراقب است تا هر قسمت تازه از سری، ویژگی منحصربهفرد «مارویی» خود را حفظ کند، ویژگیای که او آن را ترکیبی از دسترسپذیری و خاص بودن میداند. او گفت:
امروزه همکارانی دارم که به حفظ دنیای ماریو کمک میکنند و بخش زیادی از کار را به آنها میسپارم. با این حال، همیشه شخصاً حدود ۳۰ دقیقه اول بازی را تجربه میکنم و رابط کاربری را بهدقت بررسی میکنم تا مطمئن شوم حس ماریو در آن وجود دارد.
میاموتو با نگاهی به آینده گفت که از این پس میخواهد روند تکامل ماریو را بیش از گذشته از زاویه یک تماشاگر دنبال کند:
با کمک افراد پرشور بیرون از شرکت، ماریو وارد دنیای پارکهای تفریحی و سینما شده و من واقعاً مشتاقم ببینم از اینجا به بعد مسیر به کجا میرسد. از نظر من، تا Super Mario Odyssey تقریباً هر کاری را که میشد روی کنسول Switch انجام داد، انجام دادهایم.
در گذشته، هر بار که کنسول جدیدی عرضه میشد، یک بازی جدید ماریو هم منتشر میکردیم، پس کنجکاوم ببینم تیم فعلی چگونه این چالش را پیش میبرد.
اما شاید هم دیگر نگاه نکنم! فقط امیدوارم تا پنجاهمین سالگرد ماریو سالم بمانم!
دیدگاهتان را بنویسید