فروش و تعامل کاربران، بهویژه در مورد بازی Destiny 2، بسیار کمتر از انتظارات سونی بوده است.

شرکت سونی نتایج خرید ۳.۶ میلیارد دلاری استودیوی بانجی Bungie، سازنده بازی Destiny 2 را ضعیف ارزیابی کرده است. این شرکت اکنون رسماً اعلام کرده که به دلیل عملکرد ضعیف این استودیو، متحمل «زیان کاهش ارزش» (Impairment Loss) در بخشی از داراییهای بانجی شده است.
این خرید که با هدف تقویت حضور سونی در بازار بازیهای لایو سرویس انجام شده بود، با شکستهای متعددی مواجه شده است. به گفته لین تائو، مدیر ارشد مالی سونی، در جلسه گزارش مالی سهماهه دوم سال مالی ۲۰۲۵، عملکرد بازی Destiny 2 به اهداف مورد انتظار نرسیده است. تائو اظهار داشت:
در مورد Destiny 2، تا حدی به دلیل تغییرات در محیط رقابتی، سطح فروش و تعامل کاربران به انتظاراتی که ما در زمان خرید بانجی داشتیم، نرسیده است.
در حالی که ما به ایجاد بهبودها ادامه خواهیم داد، پیشبینی تجاری مربوط به این بخش را فعلاً کاهش دادهایم و یک زیان کاهش ارزش (impairment loss) در برابر بخشی از داراییهای بانجی ثبت کردهایم
در نتیجه این ناکامیها، سونی تصمیم گرفته است تا بانجی را بیشتر در ساختار داخلی استودیوهای پلی استیشن ادغام کند و از «آزادی عمل زیادی» که قبلاً به این استودیو داده بود، بکاهد.
با این حال، لین تائو در بخش دیگری از گزارش مالی به نکات مثبتی نیز اشاره کرد. او موفقیت چشمگیر Helldivers 2 را تحسین کرد و اعلام کرد که بازی Ghost of Yotei با فروش ۳.۳ میلیون نسخه از زمان عرضه، مانند نسخه قبلی خود یک «موفقیت بزرگ» بوده است.
دیدگاهتان را بنویسید