استودیوی Infold Games، ناشر بینالمللی شرکت چینی Paper Games و سازنده عناوین موفقی چون Infinity Nikki و Love and Deepspace، معتقد است که تقاضای بسیار زیاد و پنهانی برای بازیهای پرهزینه (AAA) و «بدون خشونت» در بازار جهانی، به ویژه در غرب، وجود دارد.

این شرکت که اخیراً با بازی شبیهساز عاشقانه Love and Deepspace به موفقیت تجاری بزرگی دست یافته (بیش از ۷۰ میلیون بازیکن جهانی و درآمدی نزدیک به ۸۰۰ میلیون دلار از زمان عرضه تا اوایل امسال)، باور دارد که بازار بازیهای AAA فعلی به شدت از تجربیات خشن اشباع شده است. لئو ژو، مدیر روابط عمومی جهانی Infold، در مصاحبهای با VGC گفت:
تجربه خود ما با Love and Deepspace و Infinity Nikki نشان میدهد که بازیهای غیرخشونتآمیز و احساس محور میتوانند به مخاطبان گسترده غربی دست پیدا کنند و عملکرد تجاری قوی داشته باشند.
او افزود:
در گذشته در غرب، موفقیتهای غیرخشونتآمیز معمولاً به عناوین مستقل محدود میشد. اما چیزی که در حال تغییر است این است که اکنون بازیهای غیرخشونتآمیز با مقیاس بزرگتر و تولید سطح بالای AAA، در حال یافتن پذیرش در جریان اصلی و جلب توجه منتقدان هستند.
استودیوی Infold معتقد است این بازار اشباع نشده، تقاضای شدیدی برای تجربیات «آرامشبخش» و مبتنی بر روابط در مقیاس بزرگ دارد. بازی Infinity Nikki، که به عنوان یک «ماجراجویی جهان باز با محوریت مد و لباس» توصیف شده و تعداد دانلودهای آن از مرز ۲۰ میلیون واحد عبور نموده، پنجمین نسخه از این سری محبوب است که برای اولین بار پا را از پلتفرم موبایل فراتر گذاشته و با بودجهای هنگفت برای رایانههای شخصی و پلی استیشن ۵ نیز توسعه یافته است.

این استودیو همچنین اشاره کرد که یکی از چالشها، تغییر «ادراک و آموزش» مخاطبان و رسانههای غربی است که «از لحاظ تاریخی، بازیهای سبک بازیهایی با محوریت زیباسازی شخصیت، مدلینگ یا اوتومه (عاشقانه) را ژانری «بیش از حد خاص» یا در مواقعی دیگر نیز «کژوال» و برای افراد غیر گیمر طبقهبندی میکردند. اما اکنون هدف این استودیو این است که «عمق و ارزش تولید» پشت این عناوین مدرن را نشان دهند.
دیدگاهتان را بنویسید