با وجود تاخیر اخیر در انتشار GTA 6 و تعیین تاریخ عرضه آن برای ۱۹ نوامبر ۲۰۲۶ (۲۸ آبان ۱۴۰۵) روی کنسولهای پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس/اس، عدم موجود بودن نسخه رایانه شخصی در روز عرضه بار دیگر به سنت همیشگی راکستار گیمز تبدیل شده است. اکنون، به نظر میرسد تحلیلگران به دلیل اصلی آن پیبردهاند.

در حالی که بسیاری از طرفداران معتقد بودند استراتژی راکستار وادار کردن بازیکنان به خرید دوباره بازی (Double-dip) روی پلتفرمهای مختلف یا جلوگیری از کرک شدن نسخه پیسی است، به نظر میرسد حقیقت چیز دیگری باشد.
بر اساس توییت جدیدی از Kiwi Talkz، یک تولید کننده محتوای محبوب در زمینه پادکستهای گیمینگ و از افرادی که ادعا میکند با توسعهدهندگان راکستار در ارتباط است، دلیل اصلی این تاخیر، مشکلات بهینهسازی و کمبود نیروی انسانی تیم توسعه برای مدیریت همزمان تمام پلتفرمها است. این منبع ادعا میکند که راکستار به این دلیل بازیهای خود را همزمان با کنسولها برای PC منتشر نمیکند که «توان انجام آن را ندارد». او در ادامه توضیح داد:
برای عرضه روی PC، موارد بسیار بیشتری نسبت به کنسولها نیاز به آزمایش و بررسی دارند، زیرا متغیرهای بسیار متفاوتی از لحاظ سختافزاری وجود دارد.
به گفته Kiwi Talkz، بهینهسازی بازی برای صدها ترکیب مختلف از پردازندهها و کارتهای گرافیک روی رایانه شخصی، فرآیندی بسیار زمانبر و نیازمند منابع گسترده است که حتی برای استودیوی عظیمی مانند راکستار (با بیش از ۶۰۰۰ کارمند) برای عنوانی با مقیاس GTA ۶ نیز یک چالش بزرگ محسوب میشود.
او همچنین با اشاره به اینکه راکستار گیمز را «کمالگرا» میداند، تاکید کرد که این روحیه در تمام استودیو حاکم است و قرار نیست گیمرها با یک بازی بهینه نشده از لحاظ عملکردی مواجه شوند.
با این حساب، بازیکنان PC باید طبق سنت گذشته، حداقل یک الی دو سال پس از تاریخ عرضه اولیه منتظر بمانند. انتظار میرود نسخه PC بازی GTA 6 در اواخر سال ۲۰۲۷ منتشر شود، البته اگر تاخیر دیگری گیمرها را غافلگیر نکند.
دیدگاهتان را بنویسید