فناوری FSR Redstone در جدیدترین نسخه سری Call of Duty مشاهده شده و به نظر میرسد این ویژگی سرانجام نخستین حضور رسمی خود را در صنعت بازیهای ویدیویی تجربه کرده است.

از آغاز سال ۲۰۲۵، شرکت AMD به گسترش فناوریهای مرتبط با گرافیک خود ادامه داده است و Redstone یکی از مهمترین دستاوردهای اخیر این شرکت به شمار میرود.
بر اساس اطلاعات منتشر شده، FSR Redstone که توسط فناوری یادگیری ماشینی پشتیبانی میشود، مجموعهای از قابلیتهای رندرینگ عصبی را برای بهبود کیفیت تصویر و عملکرد بازیها ارائه میدهد. این فناوری یکی از بزرگترین بهروزرسانیها در مجموعه تکنولوژیهای FSR محسوب میشود و طبق گزارش یک کاربر در ردیت، اولین بار در بازی Call of Duty: Black Ops 7 مورد استفاده قرار گرفته است.
این ویژگی در منوی تنظیمات بازی با عنوان FSR Ray Regeneration نمایش داده میشود که به احتمال زیاد به فناوری Redstone اشاره دارد؛ چراکه پیشتر اعلام شده بود این قابلیت در عناوین AAA جدید در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

با این حال، در Call of Duty: Black Ops 7 تنها بخش Ray Regeneration از این فناوری پیادهسازی شده و سایر اجزای مجموعه فنی Redstone هنوز در بازی حضور ندارند. بنابراین، در حال حاضر میتوان گفت این حضور، یک ورود کامل برای FSR Redstone به شمار نمیآید.
شرکت AMD سه قابلیت کلیدی را همراه با این فناوری معرفی کرده است: Neural Radiance Cache، Machine Learning Ray Regeneration و Machine Learning Frame Generation. این ویژگیها در واقع پاسخی مستقیم به ارتقاهای جدید فناوری DLSS محسوب میشوند؛ ارتقاهایی که آنها نیز با بهرهگیری از شبکههای عصبی و هوش مصنوعی، کیفیت بصری بازیها را به شکل چشمگیری بهبود میبخشند.
تنها نکته منفی در مورد FSR Redstone که احتمال دارد باعث ناامیدی کاربران AMD شود، این است که طبق اطلاعات اولیه، این قابلیت به صورت انحصاری برای کارتهای گرافیک مبتنی بر معماری RDNA 4 در دسترس خواهد بود. به همین دلیل، به نظر میرسد بخش قابل ملاحظهای از جامعه گیمرها در حال حاضر فرصت تجربه و آزمایش این فناوری جدید را نخواهند داشت.
دیدگاهتان را بنویسید