به نظر میرسد شرکت الکترونیک آرتز، به دنبال یک جهش عظیم برای درآمدزایی خالص خود در سال مالی ۲۰۲۷ است. احتمالا درآمد حاصل از عرضه بازیهای معرفینشدهای چون Battlefield 7 یا Mass Effect 5، این رشد بزرگ را رقم خواهد زد.

استفان توتیلو (Stephen Totilo)، از خبرنگاران صنعت بازی در توییتی گفته که الکترونیک آرتز انتظار دارد در سال ۲۰۲۷، شاهد یک افزایش فوقالعاده در درآمدزایی خود باشد. توتیلو حدس میزند که چنین جهشی، شاید به واسطه عرضه آثار رونمایی نشده مانند Battlefield 7، عنوان بعدی College basketball یا حتی بازیای چون The Sims 5 رقم بخورد. البته که این ناشر، ساخت The Sims بعدی را انکار کرده، اما احتمال توسعه آن در سکوت خبری وجود دارد.
جدا از عناوین لایوسرویس گفته شده، شاید مواردی چون عبور از مسائل و حواشی مربوط به خریداری شدن این شرکت توسط عربستان و عرضه بازیهای تکنفرهای چون Mass Effect 5 یا Star Wars Jedi بعدی، بتوانند عامل موفقیت مالی الکترونیک آرتز باشند. با این حال، نباید فراموش کرد که اغلب پیشبینیهای شرکت مذکور، خوشبینانه بودهاند. برای مثال، Dragon Age: The Veilguard طبق انتظارات ناشر به فروش ۳ میلیون واحدی نرسید و در عوض، با فروختن ۱.۵ میلیون نسخه، به کار خود پایان داد. همین موضوع، منجر به اخراج بخشی از توسعه دهندگان استودیو Bioware شد و پشتیبانی محتوایی از این بازی، زودتر از برنامه قبلی پایان یافت.
الکترونیک آرتز انتظار دارد از سال مالی ۲۰۲۶ به بعد، سالانه یک افزایش ۴۰۰ میلیون دلاری در آمدزایی خالص خود تجربه کند
نکته دیگر اما وجود ابهام در استراتژی الکترونیک آرتز برای آینده است. گرچه سران این مجموعه به تیمهای خود اطمینان دادهاند که همچنان میتوانند کنترل خلاقانه خود روی پروژههای بعدی را حفظ کنند، اما هنوز تضمینی برای حفظ پایداری شغلی توسعه دهندگان وجود ندارد.
دیدگاهتان را بنویسید