یک از تحلیلگران صنعت بازیهای ویدیویی اعتقاد دارد ارزشمندترین سرمایه راکستار انتظارات موجود است، بنابراین شرکت Take-Two به صورت استراتژیک و حساب شده بازی GTA 6 به بهترین شکل توسعه میدهد.

طبق گفته یکی از تحلیلگران دو تأخیر بزرگ و یک چرخه توسعه تقریباً هشت ساله برای زمینگیر شدن بیشتر استودیوها کافی است، اما برای سازنده GTA 6 یعنی شرکت راکستار گیمز، انتظار طولانیتر فقط به هایپ بیشتر منجر میشود. به همین خاطر، آخرین تاخیر را میتوانیم ژستی برای نمایش قدرت راکستار تلقی کنیم. بازی GTA 6 هنوز بیش از یک سال با انتشار فاصله دارد (تاریخ انتشار ۲۸ آبان ۱۴۰۵)، اما ظاهراً این انتظار طولانی هیچ اثر خاصی روی راکستار نداشته است. جوست ون درونن، استاد دانشگاه NYU و پژوهشگر صنعت بازیهای ویدیویی، به خبرگزاریها گفت این تأخیر ششماهه تأثیر ناچیزی روی شرکت Take-Two دارد. او در ادامه افزود:
نتایج قوی سهماهه Take-Two که با بازگشت موفق Zynga و سال خوب ۲K همراه بود، وقت و فرصت بیشتری در اختیار آنها قرار میدهد. حتی اخیراً پس از افت ۸ درصدی سهامشان نیز، والاستریت اهداف قیمتی سهام این شرکت را بالاتر برد، این نشان دهنده اعتماد موجود نسبت به بازی GTA 6 است. این اعتماد احتمالاً به تحقق درآمد ۲.۷ میلیارد دلاری پیشبینی شده کمک خواهد کرد.
اما فقط سازنده GTA 5 و Red Dead Redemption 2 است که میتواند برای نصف سال انتشار چنین عنوان ارزشمندی را عقب بیندازد و مشکلی با آن نداشته باشد. حتی میتوان گفت این کار به نفع GTA 6 هم هست و طرفداران را مشتاقتر میکند تا کمی بیشتر منتظر بمانند. ون درونن ادامه داد:
شرکت راکستار میداند که انتظارات موجود، ارزشمندترین سرمایهاش است و بیشترین استفاده را از آن میکند. از نظر تاریخی، هر نسخه بزرگ GTA حداقل یک بار تاخیر خورده و هر بار نتیجه نهایی ارزش انتظار را داشته است. تاخیر GTA 6 بیشتر میتواند نشانه استراتژی شرکت Take-Two برای یک عرضه کاملاً بینقص باشد. این اتفاق توجه تمام رسانهها و طرفداران صنعت را به خود جلب میکند. وقتی GTA 6 منتشر شود، بقیه ناشران عملاً تعطیلات ۲۰۲۶ را به عنوان بهترین بازه برای انتشار آثارشان، از دست میدهند. در دورهای که بازیهای عجولانه زیاد شدند، تعهد راکستار به ارائه یک بازی کامل بسیار خاص است و همین موضوع اهمیت GTA 6 را بیشتر میکند.
تنها تحلیلگران صنعت بازیهای ویدیوی نیستند که چنین نظری دارند. دان هاوزر، بنیانگذار راکستار، هنگام صحبت درباره سطح بیسابقه هیجانی که در کمپین بازاریابی GTA 6 وجود دارد گفت به دلیل کم بودن نسخههای GTA مردم اینقدر هیجانزده هستند.
دیدگاهتان را بنویسید