ماساتو کومازاوا، تهیهکننده Resident Evil Requiem، در مصاحبهای جدید به نگرانی طرفداران مبنی بر بازگشت سری به اکشن بیش از حد مشابه Resident Evil 6 پاسخ داد و تضمین داد که Requiem روندی متفاوت را در پیش خواهد گرفت.

کومازاوا با پذیرش بازخوردها، در پاسخ به سوالی پیرامون تلاش برای جلوگیری از زیاد شدن عناصر اکشن همانند بازی Resident Evil 6، بازی Resident Evil 4 یا حتی Village گفت:
باید اعتراف کنم که با نگاهی به گذشته، درک میکنم که چگونه Resident Evil 4 و Village اکشن محورتر شدند. اما ما بازخوردها را بررسی کردیم و میدانیم که طرفداران، ترس بیشتر را ترجیح میدهند.
او با اشاره به اینکه Requiem «مدتها قبل از Village» در دست توسعه بوده، تاکید کرد که تمرکز اصلی این بازی از ابتدا بر روی «ترس» بوده است. این تهیهکننده در مقایسه مستقیم با دو نسخه اخیر گفت:
بله، شما درست میگویید که Village و ۷ در اواخر بازی بسیار اکشن محور شدند، بسیار اکشن… اکشن… اکشن. بنابراین، برای Requiem، ما تصمیم گرفتیم مطمئن شویم که بازی تا انتها ترسناک باقی میماند.
کومازاوا توضیح داد که این به معنای ترساندن مداوم بازیکن نیست، بلکه استفاده هوشمندانه از ریتم بازی است:
موضوع این نیست که مردم را در تمام مسیر بترسانیم، بلکه استفاده از عناصر غیر ترسناک برای بهبود تجربه ترس است. برای مثال، شما ترس دارید، اما بعد کمی اکشن در آن قرار میدهید. با قرار دادن اکشن و اطمینان از اینکه بازیکن به ترس فکر نمیکند، بخش ترسناک بعدی به شکل موثرتری بازیکن را خواهد ترساند.
او در بخشی جالب از مصاحبه نیز فاش کرد که تمام بازخوردهای طرفداران را میخواند:
من شخصاً سعی میکنم تا حد امکان تمام نظرات در شبکههای اجتماعی را بخوانم. پس لطفاً نظرات خود را بیان کنید! سلامت روان من بسیار قوی است، من با خواندن نظرات مشکلی ندارم.
دیدگاهتان را بنویسید