ریحانا به نخستین زن سیاهپوست در تاریخ تبدیل شده که دو برند مستقل با ارزش میلیارد دلاری ایجاد کرده است. مجموع ارزش دو برند مستقل متعلق به او اکنون از مرز ۳ میلیارد دلار عبور کرده است.
فنتی بیوتی (Fenty Beauty) در سال ۲۰۱۷ و با هدف پر کردن خلأ بزرگ در صنعت لوازم آرایشی، بهویژه برای افرادی که سالها از سوی برندهای اصلی نادیده گرفته میشدند، وارد بازار شد. این برند با همکاری بخش “Kendo” از گروه “LVMH” و با سرمایه اولیه ۱۰ میلیون دلار راهاندازی و همزمان در فروشگاههای فیزیکی و آنلاین در بیش از ۱۵۰ کشور عرضه شد.
پاسخ جهانی به فنتی بیوتی فوری و چشمگیر بود؛ این برند تنها در هفته نخست صدها میلیون دلار فروش داشت و در ۳۰ روز اول، ۷۲ میلیون دلار ارزش رسانهای کسب کرد. محتوای یوتیوب مرتبط با فنتی بیوتی نیز بیش از ۱۳۲ میلیون بازدید در ماه نخست بهدست آورد و به افزایش سرعت دیدهشدن آن کمک کرد. تنها ۴۰ روز پس از آغاز فعالیت، درآمد برند به ۱۰۰ میلیون دلار رسید و استاندارد جدیدی برای کسبوکارهای زیبایی وابسته به سلبریتیها ایجاد کرد.
در سال ۲۰۱۸، برنار آرنو (Bernard Arnault) مدیر LVMH تأیید کرد که درآمد فنتی بیوتی تا پایان سال به حدود ۵۷۳ میلیون دلار رسید. فوربز (Forbes) نیز گزارش داد که این برند طی ۱۵ ماه نخست فعالیت خود به ۵۷۰ میلیون دلار درآمد رسیده است. در سال ۲۰۲۱، ارزش فنتی بیوتی حدود ۲٫۸ میلیارد دلار برآورد شد و سهم ۵۰ درصدی ریحانا از این برند او را در همان سال به جمع میلیاردرها رساند.
بازگشت ریحانا در سال ۲۰۲۳ به صحنه بزرگ «سوپربول» و استفاده زنده از یکی از محصولات فنتی بیوتی مقابل دوربین، تنها در ۱۲ ساعت بیش از ۵.۶ میلیون دلار ارزش رسانهای برای برند ایجاد کرد.
طبق گزارشهای فعلی، ارزش سهم ریحانا از دو برند میلیارددلاریاش حدود ۱.۷ میلیارد دلار برآورد میشود. او سالانه بین ۴۰ تا ۸۰ میلیون دلار از امپراتوری زیبایی خود درآمد دارد؛ از ژوئن ۲۰۱۸ تا ژوئن ۲۰۱۹ حدود ۶۵ میلیون دلار و سال بعد، ۴۵ میلیون دلار کسب کرد.
برندهای دیگر این مجموعه از جمله “Fenty Skin” و “Fenty Hair” همچنان درحال گسترش هستند. ریحانا پس از تولد سومین فرزندش با A$AP Rocky دوباره در رویدادهای عمومی ظاهر شده و در ماه گذشته نیز عنوان «پرشنوندهترین هنرمند زن سیاهپوست در اسپاتیفای» را بهدست آورده است.
دیدگاهتان را بنویسید