کپکام اعلام کرده است که بازی جدید خود، Resident Evil Requiem، با مشکلات عملکردی مشابه Monster Hunter Wilds روی کامپیوتر روبهرو نخواهد شد. این اطمینان در حالی مطرح شده که Monster Hunter Wilds از زمان عرضه در فوریه ۲۰۲۵ (بهمن ۱۴۰۳) با انتقادهایی به دلیل مشکلات فنی روی کامپیوتر مواجه بوده و کپکام وعده داده بود این ایرادات را برطرف کند.

در جریان نشست پرسش و پاسخ مالی اخیر، از کپکام پرسیده شد آیا احتمال دارد Resident Evil Requiem به دلیل استفاده از موتور RE Engine دچار مشکلات مشابه شود یا خیر؟ این شرکت پاسخ داد که به دلیل تفاوتهای این بازی در زمینه گیمپلی، معماری سیستم و ویژگیهای شبکه، چنین خطری پیشبینی نمیشود. کپکام تأکید کرد که بازی بهگونهای توسعه داده میشود تا تجربهای روان روی طیف گستردهای از مشخصات سختافزاری کامپیوتر ارائه کند.
کپکام در بیانیه خود توضیح داد:
بازی Resident Evil Requiem از نظر گیمپلی، معماری سیستم و قابلیتهای شبکه با Monster Hunter Wilds تفاوت دارد. در حال حاضر، ما هیچ خطری مشابه پیشبینی نمیکنیم و بازی را بهگونهای طراحی کردهایم که روی کامپیوترهای مختلف عملکرد بهینهای داشته باشد.
در همین رابطه رسانه VGC نیز اخیراً با تیم سازنده درباره نسخه سوییچ ۲، افشاگریها و بازسازیهای احتمالی آینده گفتوگو کرده است. کارگردان کوشی ناکانیشی (Koshi Nakanish) درباره نسخه سوییچ ۲ توضیح داد که انتقال بازی به این کنسول نسبتاً آسان بوده است.
او گفت:
بازی از ابتدا بهصورت مقیاسپذیر ساخته شده بود و همین موضوع باعث شد اجرای آن روی کنسولهای مختلف و کامپیوترهای قدرتمند با قابلیتهایی مانند Path Tracing دشوار نباشد. اضافه کردن سوییچ ۲ نیز تنها یک مرحله دیگر در روند سازگاری با پلتفرمها بود و چالش بزرگی محسوب نمیشد.
بازی Resident Evil Requiem در تاریخ ۲۷ فوریه ۲۰۲۶ (۸ اسفند ۱۴۰۴) برای پلتفرمهای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری اس/ایکس، سوییچ ۲ و کامپیوتر منتشر خواهد شد.
![]()
دیدگاهتان را بنویسید