استودیوی Colossal Order، سازنده بازی Cities: Skylines 2، جدایی خود از شرکت Paradox Interactive را اعلام کرد تا مسیر مستقل خود را دنبال کند.

شرکت Paradox Interactive با یک چالش تازه روبهرو شد؛ زیرا همکاری ۱۵ سالهاش با Colossal Order به پایان رسیده است. این استودیو از سال ۲۰۱۱ با انتشار Cities in Motion فعالیت خود را آغاز کرده بود. این جدایی در شرایطی رخ میدهد که بازیهای اخیر Paradox مانند Surviving Mars: Relaunched، Vampire: The Masquerad و Bloodline 2 با بازخورد ضعیف در استیم مواجه شدند و تنها به ترتیب ۴۱ و ۵۶ درصد نظر مثبت دریافت کردند.
Cities: Skylines 2 همچنان یکی از محبوبترین بازیهای شهرسازی محسوب میشود و انتشار مداوم بستههای الحاقی توسط Paradox تجربه بازیکنان را هر سال تازه نگه داشته است، اما با این حال، این روند ممکن است تغییر کند. استودیو Colossal Order در بیانیه مشترکی با Paradox در انجمن Paradox Plaza از ناشر و طرفداران برای حمایتهایشان تشکر کرد. مارینا هالیکاینن (Mariina Hallikainen)، مدیرعامل Colossal Order، گفت:
ما هیجانزدهایم که تجربه، خلاقیت و اشتیاق خود را در پروژههای جدیدی به کار بگیریم که با چشمانداز بلندمدت ما همسو هستند.
از سوی دیگر، متیاس لیلیا (Mattias Lilja)، معاون مدیرعامل Paradox، اعلام کرد:
دستاوردهای این همکاری قابل توجه است و ناشر مشتاق است همچنان برای جامعه پرشور Cities: Skylines محتوای تازه و تجربههای جدید فراهم کند.
Iceflake Studios، یکی از تیمهای داخلی Paradox، از سال ۲۰۲۶ مسئولیت توسعه Cities: Skylines 2 را بر عهده خواهد گرفت. Colossal Order نیز تا پایان سال جاری روی بهروزرسانی ساخت دوچرخه و ساختمانهای Old Town کار خواهد کرد و سپس Iceflake ادامه توسعه را پیش میبرد.
طبق سند FAQ منتشرشده، وظایف Iceflake شامل ارائه پچها و بهبود نسخه فعلی، ادامه کار روی ویرایشگر و نسخههای کنسولی و همچنین توسعه بستههای الحاقی و محتوای آینده خواهد بود. Paradox نیز تأکید کرده است که هویت اصلی Cities: Skylines 2 بدون تغییر باقی خواهد ماند.
تجربه Iceflake بیشتر در حوزه بازیهای موبایلی بوده است؛ این استودیو عناوینی مانند Pirates Don’t Run و Ice Lakes را ساخته و در پلتفرم کامپیوتر نیز بازیهایی چون Premium Pool Arena و Race Arcade را عرضه کرده است. تنها تجربه آن در سبک شهرسازی بازی Surviving the Aftermath بوده که نقدهای متوسطی دریافت کرد و امتیاز ۶۹ در متاکریتیک کسب کرد. این بازی در ماه گذشته در استیم تنها ۵۳ درصد نظر مثبت داشته که میتواند نشانهای نگرانکننده برای طرفداران Cities: Skylines باشد.
هرچند آینده Cities: Skylines 2 هنوز مشخص نیست، اما باید انتظار یک دوره گذار داشت؛ دورهای که Paradox با انتقال مسئولیت توسعه به استودیو جدید، مسیر تازهای را برای این عنوان استراتژیک آغاز میکند.
دیدگاهتان را بنویسید