استراوس زلنیک، مدیرعامل شرکت Take-Two Interactive، در مصاحبه جدید خود اظهاراتی را درباره بحث میان کنسول و رایانههای شخصی مطرح کرد. به نظر میرسد او در این جدال پرحاشیه، طرف خود را انتخاب کرده است.

شرکت Take-Two که کمپانی مادر راکستار و ۲K Games محسوب میشود، در بازار کنسول و رایانههای شخصی حضور پررنگی داشته است. تقریباً هر ماه، عناوین ورزشی این شرکت در فهرست پرفروشترین بازیهای کنسولی دیده میشود.
با اینکه به دلیل تأخیر در انتشار GTA 6 مدتی طول میکشد تا Take-Two به سود بزرگ بعدی خود برسد، بهنظر میرسد مدیرعامل این شرکت دیدگاههای مشخصی درباره کنسول و PC دارد.
زلنیک طی مصاحبهای با برنامه Squawk Box از شبکه CNBC درباره وضعیت بازیهای ویدیویی صحبت کرد. هنگام بحث درباره بازی روی کنسولها، او چنین توضیح داد:
فکر میکنم صنعت در حال حرکت به سمت رایانههای شخصی است و کسبوکار نیز به سوی پلتفرمهای باز پیش میرود. اما اگر کنسول را نه بهعنوان سختافزار، بلکه بهعنوان یک قلمرو تعریف کنیم، که در آن یک بازی بسیار غنی را برای ساعتهای طولانی تجربه میکنید و روبهروی یک صفحهنمایش بزرگ مینشینید، این مفهوم هرگز از بین نخواهد رفت.
این صحبتهای مدیرعامل Take-Two در حالی مطرح میشود که Valve اخیراً از کنسول جدید خود به Steam Machine رونمایی کرده است؛ دستگاهی که امکان اجرای بازیهای استیم روی تلویزیون را فراهم میکند. در همین راستا، ایکس باکس و مایکروسافت نیز در ماههای اخیر بیشتر بهسمت مخاطبان PC متمایل شدهاند و اظهارنظر برخی مدیران شرکت نشان میدهد که رویکرد آنها نسبت به کنسولها در حال تغییر است.
بزرگترین بازی در صف انتشار Take-Two یعنی GTA 6 هنوز برای PC معرفی نشده است. نسخه قبلی این سری، GTA 5، با دو سال تاخیر و در سال ۲۰۱۵ برای PC منتشر شد. البته به طور معمول بازیهای بزرگ راکستار همواره با تاخیر بر روی این پلتفرم منتشر شدهاند و این موضوع تعجبآور نیست. با این حال، شواهد نشان میدهد که Take-Two بیش از هر زمان دیگری آماده است تا حضور پررنگتری در بازار بازیهای PC داشته باشد.
دیدگاهتان را بنویسید