بازی Ghost of Yotei یک قابلیت منحصربهفرد دارد که به بازیکنان اجازه میدهد با فشردن یک دکمه به گذشته سفر کنند و ببینند شخصیت اصلی بازی، آتسو (Atsu)، سالها پیش چه میکرد. این قابلیت در مکانهای مشخصی از دنیای بازی فعال است، اما در ابتدا برنامه استودیو Sucker Punch این بود که بازیکنان بتوانند در هر زمان و هر مکان از آن استفاده کنند.

جیسون کانل (Jason Connell)، کارگردان خلاق، در گفتوگویی با وینس گیلیگان (Vince Gilligan)، خالق سریال Breaking Bad، گفت که در زمان ارائه اولیه این ویژگی سالها پیش، «بسیار هیجانزده» بوده است. او توضیح داد که جذابیت این قابلیت در این بود که بازیکن میتوانست در یک لحظه داستان تاریک و زندگی سخت آتسو را در خط اصلی روایت تجربه کند و در لحظهای دیگر به گذشته سفر کرده و خاطرات او را بررسی کند و بفهمد برای چه چیزی میجنگد.
کانل گفت:
در ابتدا قرار بود این قابلیت را در هر جای بازی قرار دهیم و میخواستیم آن را بهعنوان یک از ویژگیهای اصلی و شاخص بازی معرفی کنیم.
اما پس از حدود یک سال کار روی این قابلیت و با درک اینکه نیازمند دو برابر شدن حجم کار هنری است، استودیو Sucker Punch مجبور شد آن را محدود کند و تنها در بخشهای خاصی از بازی قرار دهد. کانل افزود:
هرچند این ویژگی فوقالعاده بود، اما روزی که مجبور شدم آن را حذف و محدودش کنم، برایم ناراحتکننده بود. اما در نهایت فکر میکنم تصمیم درستی بود.
او توضیح داد که این تصمیم پس از بازخوردهای عوامل فنی و بحث با همکاران گرفته شد. کانل باز تاکید کرد که مطمئن است این انتخاب اشتباه نبوده است.

او در ادامه اضافه کرد:
اگر این قابلیت در کل بازی و به طور مدام وجود داشت، ممکن بود که به یک «ترفند سطحی» تبدیل شود، مگر اینکه Sucker Punch محتوای کافی برای پشتیبانی روایی آن فراهم میکرد.
گیلیگان (Vince Gilligan) نیز در این گفتگو این وضعیت را به تعادل نمک روی سیبزمینی سرخکرده تشبیه کرد و گفت:
این موضوع مثل نمک روی سیبزمینی سرخکرده است. هیچ چیز بهتر از مقدار مناسب نمک نیست. اما وقتی بیش از حد بریزی، میگویی: اه، این خیلی شور شده است.
![]()
دیدگاهتان را بنویسید