تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

معنی بناپارت پولین در دیکشنری فارسی چیست؟

در این مطلب از سایت انتخاب روز پاسخ دقیق بناپارت پولین در دانشنامه آزاد واژگان فارسی را پیدا خواهید کرد.

بناپارت پولین در دانشنامه آزاد فارسی:

بُناپارْت، پولین (۱۷۸۰ـ۱۸۲۵)(Bonaparte, Pauline)
(نام اصلی ایتالیایی: ماریا پائولا، ملقب به دوشس دو گواستالا) دومین و محبوب ترین خواهر ناپلئون اول، امپراتور فرانسه. در جزیرۀ کُرس به دنیا آمد. دختری زیبا اما سبکسر بود. با یکی از ژنرال های ارشد ناپلئون ازدواج کرد و در ۱۷۹۷ به همراه او رهسپار سان دومینگو شد. پس از مرگ شوهرش، به پاریس بازگشت و با شاهزاده ای ایتالیایی ازدواج کرد و به رم رفت، اما چند سال بعد او را هم ترک کرد و به پاریس بازگشت. رفتار ناشایست و برخورد ناپسند پولین با ماری ـ لوئی، همسر ناپلئون، سبب شد تا از دربار رانده شود. او به همراه مادرش، ناپلئون را در تبعید به اِلبا همراهی کرد. سرانجام، بر اثر ابتلا به سرطان در فلورانس درگذشت. مجسمه ای که کانووا از پولین با نام ونوس تراشیده است، شهرت دارد.

wikijoo: بناپارت،_پولین_(۱۷۸۰ـ۱۸۲۵)

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!

“رازهای جذاب سریال طوبی: زمان پخش، تعداد قسمت ها و بازیگران” 

سریال طوبی، یک سریال پرطرفدار و معروف است که تاکنون چند فصل از آن پخش شده است. این سریال هر شب در ساعت 20:00 پخش می‌شود و ساعت 12:00 شب نیز تکرار می‌شود.

داستان این سریال در مورد زندگی خانوادگی یک خانواده ایرانی می‌باشد که با مشکلات و چالش های مختلفی در زندگی روزمره خود دست و پنجه نرم می‌کنند. بازیگران اصلی این سریال شامل هنرمندان معروفی مانند نگین قاسمی، محمدرضا گلزار، لیلا حاتمی و هادی خسروشاهی می‌باشند.

“رازهای جذاب سریال طوبی: زمان پخش، تعداد قسمت ها و بازیگران” سریال طوبی، یک سریال پرطرفدار و معروف است که تاکنون چند فصل از آن پخش شده است. این سریال هر شب در ساعت 20:00 پخش می‌شود و ساعت 12:00 شب نیز تکرار می‌شود. داستان این سریال در مورد زندگی خانوادگی یک خانواده ایرانی می‌باشد که با مشکلات و چالش های مختلفی در زندگی روزمره خود دست و پنجه نرم می‌کنند. بازیگران اصلی این سریال شامل هنرمندان معروفی مانند نگین قاسمی، محمدرضا گلزار، لیلا حاتمی و هادی خسروشاهی می‌باشند.