یوبیسافت در ادامهی تلاشهای جدی خود برای استفاده از هوش مصنوعی، از پروژهی تحقیقاتی جدید و قابل بازی خود به نام Teammates (همتیمیها) رونمایی کرد. این پروژه تکاملیافتهی تکنولوژی NEO NPC است که پیشتر معرفی شده بود.

در این آزمایش، که در قالب یک بازی شوتر اولشخص طراحی شده است، بازیکنان نقش یک عضو گروه مقاومت را بر عهده دارند و باید به یک پایگاه دشمن نفوذ کنند. نکتهی کلیدی این است که آنها توسط دو همتیمی NPC به نامهای پابلو (Pablo) و سوفیا (Sofia) و یک دستیار هوش مصنوعی به نام جاسپر (Jaspar) همراهی میشوند که همگی به فرمانهای صوتی واقعی بازیکن پاسخ میدهند.
این هوش مصنوعی به بازیکنان اجازه میدهد تا با استفاده از سخنان و صدای خود، دستورات تاکتیکی صادر کنند، استراتژی بچینند و حتی با همتیمیهای خود گفتگوی پویا داشته باشند. همتیمیها میتوانند بر اساس دستورات، رفتار خود را با موقعیت تطبیق دهند و واکنشهای منحصربهفردی نشان دهند.

ایو گیلمو (Yves Guillemot)، مدیرعامل یوبیسافت، با تأکید بر اهمیت این فناوری گفت:
این کار منعکسکننده مسیری است که میخواهیم در سالهای پیش رو طی کنیم. هوش مصنوعی مولد برای صنعت ما انقلابی به بزرگیِ گذار از دوبعدی به سهبعدی است و ما همه چیز لازم برای پیشرو بودن در این جبهه را داریم.
اگرچه Teammates فعلاً یک پروژه تحقیقاتی است، اما نشان میدهد که یوبیسافت قصد دارد در آیندهای نزدیک، تعامل با NPCها را از دیالوگهای از پیشنوشته شده فراتر ببرد و تجربهای کاملاً پویا و شخصیسازی شده ارائه دهد.
دیدگاهتان را بنویسید