دن هاوزر (Dan Houser)، یکی از بنیانگذاران شرکت راکستار، در تازهترین اظهارات خود به موفقیت سری GTA و بهویژه بازی GTA 3 پرداخته است. به گفته وی، تیم سازنده از همان ابتدا به پتانسیل ویژه این بازی ایمان داشت، اما هیچکس خارج از شرکت نسبت به آن هیجانزده نبود.

دن هاوزر در سال ۲۰۲۰ از راکستار جدا شد و پیش از آن به عنوان نویسنده روی بازیهای سری GTA و همچنین مجموعه Red Dead Redemption کار کرده بود. او با حضور در برنامه تلویزیونی Sunday Brunch پیرامون احساس تیم نسبت به ساخت GTA 3 صحبت کرد.
از هاوزر پرسیده شد آیا هنگام ساخت این اثر فکر میکرد که «در حال بردن صنعت بازی به سطحی متفاوت» است یا خیر. او در این باره گفت:
فکر میکنم تمام اعضای تیم درباره GTA 3، که نسخهای بزرگ و تحولساز در سال ۲۰۰۱ بود، این حس را داشتند که این بازی میتواند فوقالعاده باشد. در آن زمان شرکت عملاً در حال تمام کردن منابع مالی بود، اما همه ما میدانستیم چیزی جادویی در این بازی وجود دارد.
وقتی بازی بهتدریج شکل میگرفت، لحظاتی از نوآوری در آن دیده میشد. احساس میکردیم که این بازی به نوعی آینده را نشان میدهد.
با وجود هیجان بیسابقه پیرامون GTA 6، دن هاوزر یادآوری میکند که همیشه چنین شور و شوقی برای این مجموعه وجود نداشته است. او میگوید در زمان توسعه GTA 3، در فضای خارج از استودیو تقریباً هیچ انتظاری از بازی نداشت.
او پیرامون این موضوع اظهار داشت:
تا پیش از اینکه GTA 3 منتشر شود، هیچکس بیرون از شرکت ما برای آن هیجانزده نبود. این بازی بعد از حادثه ۱۱ سپتامبر، در اواخر سال ۲۰۰۱ منتشر گردید و هنگامی که روانه بازار شد، مردم ناگهان نسبت به آن هیجانزده شدند.
بازی GTA 3 پس از انتشار به یک پدیده فرهنگی و یکی از تأثیرگذارترین بازیهای تاریخ تبدیل شد.
دیدگاهتان را بنویسید