پس از آن که تیم سوئینی، مدیرعامل اپیک گیمز، برچسبگذاری هوش مصنوعی در استیم را به چالش کشید. بحثها پیرامون این موضوع ادامه دارد. در پاسخ به فردی که ادعا کرده بود این دستهبندی ضرورتی ندارد، یکی از هنرمندان شرکت Valve اعلام کرد این برچسبگذاری برای آگاهی خریداران ضروری است.

مت ورکمن، فیلمبردار و متخصص موشن کپچر، در توییتر نوشته که استیم و تمام بازارهای دیجیتال باید برچسب Made with AI (ساخته شده توسط هوش مصنوعی) را حذف کنند، زیرا به باور او این برچسب در حال بیمعنی شدن است. آیی سانچز، هنرمندی که در شرکت Valve روی محتوای کانتر استرایک کار کرده، با این دیدگاه موافق نیست. او گفت:
این موضوع مانند آن است که گفته شود محصولات غذایی نباید فهرست مواد تشکیلدهنده داشته باشند. مصرفکنندگان باید اطلاعات کافی داشته باشند تا بر اساس محتوای یک محصول تصمیم بگیرند که آن را بخرند یا نه. به باور من، تنها کسانی از این برچسب بیم دارند که میدانند محصولشان با تلاش کم تولید شده است.
ورکمن پاسخ داد:
هنر را نمیتوان با غذا یا لوازم خانگی مقایسه کرد، زیرا این موارد میتوانند در صورت معرفی نادرست به سلامت انسان آسیب بزنند. شخصاً ترسی از این برچسب ندارم، اما معتقدم اجرای آن در استیم دقیق نبوده و قوانین آن برای توسعهدهندگان و بازیکنان شفاف نیست.
سانچز در ادامه گفت:
برچسبگذاری محتوای هوش مصنوعی از لحاظ اخلاقی اهمیت دارد و نباید فناوری AI را که بر پایه پاکسازی فرهنگی، نقض حقوق مالکیت فکری و تولید محتوای بیکیفیت است نادیده گرفت. آفرینش هنری باید کار خالقان باشد نه مهندسان پرامپت و مصرفکنندگان آگاه همیشه اثر اصیل را بر نسخه تقلیدی ترجیح میدهند.
ورکمن با اشاره به سخنان سوئینی گفت:
با این معیار فعلی، دامنه برچسب Made with AI در والو/استیم آنقدر گسترده است که هر توسعهدهندهای که از موتور آنریل، ابزارهای گوگل مانند جیمیل، ابزار اسلک با اتوماسیونهای هوش مصنوعی، نرمافزارهای ادوبی، مایکروسافت آفیس و موارد مشابه استفاده میکند را شامل میشود. این رویکرد فاقد دقت و ظرافت است.
اگرچه ممکن است نقدهایی به شیوه اجرای برچسب Made with AI در استیم وارد باشد، اما اصل آگاهسازی بازیکنان از بهکارگیری این فناوری، رویکرد درستی به نظر میرسد. برخی افراد نسبت به وجود محتوای تولیدشده با AI حساسیت کمتری دارند، اما در نهایت داشتن اطلاعات بیشتر بهتر از نداشتن آن است.
دیدگاهتان را بنویسید