کارگردان The Outer Worlds 2 معتقد است Obsidian نباید مهمترین تواناییهایش را به هوش مصنوعی بسپارد. این استودیو که ساخت بازیهایی مانند Fallout New Vegas، Star Wars KOTOR 2 و Pillars of Eternity را در کارنامه دارد، از نظر او باید نقاط قوت خود را در داخل تیم حفظ کند و بهصورت انسانی توسعه دهد.

براندون ادلر (Brandon Adler)، در گفتوگو با پادکست My Perfect Console توضیح داده که هنگام کارگردانی نسخه دوم The Outer Worlds به این نتیجه رسیده است که Obsidian نباید بخشهایی مثل طراحی ماموریتها، شخصیتها و روایت را به هوش مصنوعی بسپارد. از نگاه او، استفاده از آن برای تولید محتوا، مغایر با نقاط قوت استودیو است.
به گفته آدلر، استودیو Obsidian در مورد استفاده از AI قانون اجباری صادر نکرده است و در این زمینه از سیاست فیل اسپنسر، رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت، پیروی میکند. توسعهدهندگان مجبور به استفاده از AI نیستند و ممنوعیت کامل هم وجود ندارد اما به گفته او، تیم «بهطور قطعی از هوش مصنوعی برای تولید محتوا استفاده نمیکند» و این موضوع حتی در سطح پیشنهاد هم مطرح نیست.
او در مثالی شخصی توضیح داد که گاهی از هوش مصنوعی برای خلاصهسازی جلسات یا کمک در تحقیقات اولیه، مانند زمانی که فهرست کتابها یا منابع لازم را میخواهد استفاده میکند. اما استفاده استودیو از AI در همین حد باقی میماند و وارد مرحله خلق محتوا نمیشود.

ادلر در ادامه گفت:
تمرکز اصلی باید روی بخشهایی بماند که به حضور و خلاقیت انسانی وابستهاند؛ بخشهایی مثل داستانپردازی، شخصیتسازی و جهانسازی. تا زمانی که این مسیر ادامه پیدا کند، آینده بازیهای روایتمحور تهدید نخواهد شد.
او در واکنش به این سؤال که آیا بازیهای تکنفره و داستانمحور در معرض تهدید قرار گرفتهاند، ابراز امیدواری کرد چنین وضعیتی پیش نیاید. به گفته او، Obsidian به داستانگویی، شخصیتپردازی و جهانسازی خود افتخار میکند و از بین رفتن این ارزشها را یک خسارت جدی میداند.
دیدگاهتان را بنویسید