تک فان

تک فان

مجله خبری تفریحی: دنیای سرگرمی و تفریح
امروز: چهارشنبه , ۲۶ آذر , ۱۴۰۴
X
کارگردان سابق The Last of Us دلایل جدایی خود از ناتی داگ را فاش کرد

کارگردان سابق The Last of Us دلایل جدایی خود از ناتی داگ را فاش کرد

بروس استریلی (Bruce Straley)، کارگردان بازی‌های The Last of Us و Uncharted 4، در مصاحبه‌ای دلایل جدایی خود از استودیوی ناتی داگ را بیان کرده است.

تبلیغات

استریلی که سابقه ۱۸ سال فعالیت در ناتی داگ را دارد، در مصاحبه با وبسایت Polygon اظهار داشت:

من ۱۸ سال در آنجا بودم. این مدت زمان برای هر فردی که در یک جا می‌ماند، بسیار طولانی است. فکر می‌کنم نقش بسیار مهمی در شکل‌گیری آن برند و آن بازی‌ها داشتم و تجربه فوق‌العاده‌ای را در کنار آن تیم‌ها پشت سر گذاشتم. اما احساس می‌کردم به طور مداوم به همان سؤال‌ها پاسخ می‌دهم. ما تا حدی در چارچوب و الگوی ثابتی از این سبک بازی‌ها گرفتار شده بودیم؛ سبکی که خودم در خلق آن نقش داشتم.

این حس برایم آشنا بود و انگار قبلاً هم در چنین موقعیتی قرار گرفته بودم. ذهن من با این نوع تکرار کنار نمی‌آید. من به چالش‌های جدید برای حل کردن و مسیرهای خلاقانه تازه نیاز دارم. نمی‌گویم که آنجا فرصت‌های دیگری وجود نداشت، اما وقتی این احساس وجود داشت که با تمام توان روی چیزی کار می‌کنی که در نهایت متعلق به خودت نیست.

استریلی در ادامه افزود صرف زمان و انرژی برای چیزی که مالکیت واقعی آن را نداشت، یکی از عوامل اصلی تصمیمش برای ترک ناتی داگ بوده است. وی همچنین تأکید کرد که در این استودیو دستمزد خوبی به او داده می‌شد، اما احساس می‌کرد زمان آن رسیده تا با ایده‌هایی تازه و تکامل‌ یافته، به‌ همراه تیمی جدید، اثری کاملاً متعلق به خود را خلق کند.

او در این باره گفت:

سؤال اصلی برایم این بود که آیا می‌خواهی همچنان برای دیگران کار کنی و تمام تلاشت را صرف ساخت یک آیپی، شخصیت‌ها و پایه‌های یک فرنچایز کنی؟ در ناتی داگ حقوق خوبی می‌گرفتم و قدردان من بودند، اما حس می‌کردم وقت آن رسیده که از این چارچوب خارج شوم و مسیر خودم را امتحان کنم. زمان آن بود که ایده‌هایم را تکامل بدهم و یک تیم جدید بسازم. شاید این مسیر به شکست کامل منجر شود، اما دست‌کم شکستی خواهد بود که نتیجه انتخاب خودم بوده است.

او همچنین به بازی جدید خود یعنی Coven of the Chicken Foot نیز اشاره کرد. این عنوان بخشی از تلاش استریلی و تیمش در استودیوی Wildflower Interactive برای بررسی این موضوع است که چگونه می‌توان شخصیت‌های همراه را به شکل پویاتر و واکنش‌پذیرتر نسبت به دنیای بازی و اقدامات بازیکن طراحی کرد. این بازی در جریان The Game Awards 2025 معرفی شد و داستان آن حول محور یک جادوگر سالخورده و همراهش می‌چرخد. این بازی در حال حاضر برای رایانه‌های شخصی در دست توسعه قرار دارد.

منبع خبر





دانلود آهنگ
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *