حتماً به یاد دارید که عمارت خانواده بیکر در بازی Resident Evil 7 تا چه حد کثیف، تهوعآور و پر از زباله بود؛ اما طبق گزارش جدید GamesRadar، این فضاسازی در ابتدا قرار نبود صرفاً برای ایجاد ترس و وحشت باشد، بلکه نتیجه تلاش کپکام برای بازسازی «اصیل و واقعگرایانه» از خانههای آمریکایی بوده است.

جون تاکوچی (Jun Takeuchi)، تهیهکننده سری Resident Evil، در مصاحبهای توضیح داده است که تیم سازنده برای تحقیق و «بومیسازی» بهتر بازی، سفری به ایالتهای جنوبی آمریکا داشت. آنها متوجه شدند که برخلاف خانههای ژاپنی که معمولاً خلوت و مینیمال هستند، خانههای آمریکایی پر از وسایل، ابزار و جزئیات ریز و درشت است که حس «زندگی» را منتقل میکند.
سازندگان ژاپنی با دیدن این حجم از وسایل در خانههای واقعی، تلاش کردند همین حس «شلوغی» و «در جریان بودن زندگی» را در بازی پیاده کنند. اما به نظر میرسد در ترجمه این مفهوم فرهنگی کمی زیادهروی کردند و آن را به «کثیفی محض» تغییر دادند.
بنابراین، آنچه که قرار بود صرفاً نشاندهنده یک خانه روستایی عادی و زنده در آمریکا باشد، با چاشنی دیدگاه هنری سازندگان، تبدیل به یکی از نمادینترین و ترسناکترین خانههای تاریخ بازیهای ویدیویی شد.
دیدگاهتان را بنویسید