در جریان رویداد The Game Awards 2025، از ریمیک جدید مجموعهی Tomb Raider با نام Tomb Raider: Legacy of Atlantis رونمایی شد؛ عنوانی که انتظار میرود در سال ۲۰۲۶، یعنی ۳۰ سال پس از انتشار نسخه اصلی در سال ۱۹۹۶، عرضه شود.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، این بازی نه یک ریمیک صرف، بلکه بازآفرینی مجددی از اثر کلاسیک محسوب میشود که در عین وفاداری به جوهره و هویت نسخه اولیه، عناصر تازهای را معرفی میکند و روایت داستانی گستردهتر و عمیقتری ارائه میدهد.
توسعهی Tomb Raider: Legacy of Atlantis بر عهده استودیوهای Crystal Dynamics و Flying Wild Hog است. ویل کرسلیک، کارگردان بازی در Crystal Dynamics، توضیح داده است که برای طرفداران قدیمی و وفادار مجموعه، این پروژه فرصتی فراهم میکند تا ماجراجویی اصلی Tomb Raider را با نگاهی تازه و زاویه دیدی جدید تجربه کنند و در عین حال برای بازیکنان تازهوارد، امکانی است تا یکی از آثار بنیادین و تاثیرگذار تاریخ بازیهای ویدیویی را با گیمپلی بهروزشده و مدرن تجربه نمایند، بدون آنکه روح و فضای اصلی اثر خدشهدار شود.
با این حال، یکی از جنبههایی که به نظر میرسد عینا از نسخه سال ۱۹۹۶ حفظ نخواهد شد، میزان سختی بازی است. ویل کرسلیک در پاسخ به پرسشی درباره درجه سختی نسخه جدید توضیح داد که بخشی از بازآفرینی صحیح یک بازی کلاسیک، تطبیق آن با سلیقهها و انتظارات بازیکنان مدرن امروزی است. این اظهارات نشان میدهد که سطح دشواری Tomb Raider: Legacy of Atlantis نسبت به نسخه اصلی تغییر خواهد کرد و به احتمال زیاد سادهتر خواهد بود؛ موضوعی که با توجه به روند رایج در عناوین AAA امروزی، مانند استفاده گسترده از نشانههای بصری بسیار واضح یا همراهانی که راهحل معماها را بهطور مستقیم به بازیکن گوشزد میکنند، چندان دور از انتظار نیست.
ویل کرسلیک همچنین تاکید کرده است که این بازی همچنان شامل عناصری خواهد بود که بازیکنان از یک عنوان Tomb Raider انتظار دارند؛ از جمله معماهایی که در دل مبارزات تنیده شدهاند، صحنههای نمادینی مانند گویهای عظیم در حال غلتیدن، و سکانسهای اکشن پرخطر و نفسگیر. به گفته او، هسته اصلی تجربه Tomb Raider در این ریمیک حفظ شده و برای افرادی که نسخه ۱۹۹۶ را تجربه کرده و از آن لذت بردهاند، Tomb Raider: Legacy of Atlantis میتواند همچون ادای احترامی مستقیم به آن اثر کلاسیک و ماندگار احساس شود.
دیدگاهتان را بنویسید