براساس شایعهای تازه، استودیو Halo Studios در حال برنامهریزی برای ریمیک کامل تمام بخشهای داستانی سهگانه اصلی Halo است؛ مجموعهای که شامل Halo: Combat Evolved، Halo 2 و Halo 3 میشود و از مهمترین آثار تاریخ این فرنچایز به شمار میرود. این اطلاعات از ترکیب گزارشهای داخلی، سرنخهای عمومی و گفتوگو با یکی از توسعهدهندگان سابق استودیو به دست آمده است.

این ادعا توسط Rebs Gaming، یکی از تعقیبکنندههای شناختهشده اخبار Halo و تولیدکننده محتوا مطرح شد. او توضیح میدهد که مجموعهای از گزارشهای داخلی، سرنخهای عمومی و حتی ارتباط مستقیم با یک توسعهدهنده سابق Halo Studios که تحت قرارداد عدم افشا فعالیت میکرده، همگی نشان میدهند این استودیو احتمالاً بهطور جدی و فعال روی ریمیک این سهگانه کار میکند.
این شایعه نخستینبار در اواخر اکتبر و پس از معرفی Halo Campaign Evolved مطرح شد؛ زمانی که کاربر شبکه X با نام leaks_infinite ادعا کرد Halo 2 و Halo 3 نیز قرار است ریمیک شوند. Rebs Gaming پس از انتشار این ادعا تصمیم گرفت شخصاً موضوع را بررسی کند. او با چندین منبع مختلف، از جمله یک توسعهدهنده سابق استودیو، گفتوگو کرد و اکنون باور دارد که Halo Studios واقعاً در حال برنامهریزی برای ریمیک سهگانه اصلی است و این موضوع تنها یک شایعه سطحی نیست.

یکی از نخستین نشانههای غیرمستقیم این موضوع به آوریل ۲۰۲۴ بازمیگردد؛ زمانی که دن نیاتی (Dan Niatti) بهعنوان طراح ارشد بازی به Halo Studios پیوست. در توضیحات سابقه کاری او اشارهای به عبارت برگرداندن بمب به کاوننت دیده میشد (giving the Covenant back their bomb)؛ جملهای که به یکی از لحظات مشهور Halo 2 اشاره دارد. هرچند این اشاره بهتنهایی مدرک قطعی محسوب نمیشود، اما براساس گفتههای Rebs Gaming اکنون با نگاه به گذشته، این نشانه وزن بیشتری پیدا میکند و میتواند به پروژهای بزرگتر مرتبط باشد.
اطلاعات دقیقتر در ژوئن ۲۰۲۴ منتشر شد؛ زمانی که کاربر TechnicalHalo در شبکه X گزارش داد Halo Campaign Evolved، یعنی ریمیک Combat Evolved، برای انتشار در سال ۲۰۲۶ هدفگذاری شده است. این منبع همچنین تأکید کرد که پروژه یک ریمستر ساده نیست، بلکه یک ریمیک کامل است که بهعنوان نمونه اولیه برای ساخت Halo با موتور Unreal Engine 5 توسعه مییابد و در عین حال تلاش میکند به تجربه نسخه اصلی وفادار بماند. او همچنین ادعا کرد Halo Studios قصد دارد کل سهگانه را ریمیک کند و برنامهای برای پورت کردن The Master Chief Collection به پلی استیشن ندارد، زیرا فروش نسخههای ریمیکشده از نظر مالی سودآورتر خواهد بود و آینده اقتصادی بهتری برای استودیو رقم میزند.
گزارشهای دیگری نیز منتشر شده که نشان میدهد Halo Studios از نسخه Combat Evolved Anniversary رضایت نداشته و قصد دارد اشتباهات آن را تکرار نکند. مانند پروژه Campaign Evolved، حالت چندنفره در ریمیک Halo 2 و Halo 3 نیز وجود نخواهد داشت و استودیو تمرکز خود را روی یک پروژه جداگانه برای ارائه تجربه چندنفره بزرگمقیاس با تعداد بازیکن بالا قرار داده است. گفته میشود این ریمیکها مسیر کلی داستان نسخههای اصلی را دنبال میکنند، اما لزوماً تمام صحنهها را بهصورت یکسان و فریمبهفریم بازآفزینی نخواهند کرد و ممکن است برخی بخشها با رویکرد تازهتری روایت شوند.

هرچند Halo Studios هنوز هیچیک از این اطلاعات را رسماً تأیید نکرده، اما مصاحبهای با تهیهکننده اجرایی، دیمون کان (Damon Conn)، احتمال این پروژه را تقویت میکند. او در پاسخ به پرسشی درباره ریمیک بازیهای قدیمی گفت:
فرصتی برای گسترش جامعه طرفداران وجود دارد. ما باور داریم که بیشترین تعداد بازیکن را تاکنون به Halo آوردهایم. این رشد همان چیزی است که بهدنبالش هستیم و همانطور که اشاره کردم، این مسیر راه را برای داستانها و نسخههای آینده هموار میکند.
این اظهارات نشان میدهد که استودیو بهدنبال ایجاد پایهای محکم برای آینده فرنچایز است. به گفته یکی از منابع، مایکروسافت و مدیریت Halo Studios پس از مشکلات نسخه Halo Infinite بهدنبال کاهش ریسک هستند. ریمیک نسخههای کلاسیک میتواند راهی برای بازگرداندن اعتماد طرفداران قدیمی باشد و در عین حال از چالشهای یک پروژه بیشازحد جاهطلبانه که بخش داستانی و چندنفره را همزمان ارائه میدهد، جلوگیری کند و مسیر توسعه را قابل مدیریتتر سازد.
دیدگاهتان را بنویسید