پس از رونمایی از Samson: A Tyndalston Story در رویداد PC Gaming Show: Most Wanted 2025 Showcase، استودیوی Liquid Swords اکنون یک بخش پرسشهای متداول منتشر کرده که بهطور دقیق توضیح میدهد بازیکنان چه انتظاراتی میتوانند از این بازی داشته باشند.

با توجه به اینکه بنیانگذار استودیوی Avalanche Studios، یعنی کریستوفر ساندبرگ، استودیوی Liquid Swords را تأسیس کرده، جای تعجبی ندارد که این استودیو عناصری از دو عنوان شناختهشده آن تیم، یعنی Mad Max و Just Cause، را در این بازی به کار گرفته است. با این حال، Samson نمایش اغراقآمیز و آشوب صرف را هدف قرار نمیدهد و رویکردی واقعگرایانهتر را در پیش گرفته است.
سیستم مبارزه در Samson، چه در حالت پیاده و چه هنگام استفاده از وسایل نقلیه، به خشونتی کارکردی و هدفمند متکی است. بازیکنان به جای دسترسی به سلاحهای از پیش تعیینشده، از ابزارهای محیطی مانند آچار، تایر، آجر و موارد مشابه استفاده میکنند و از طریق بداههپردازی فرصتهای تازه میسازند. تنوع بالایی از سلاحهای سرد در بازی وجود دارد که میتوان آنها را برای آمادگی تاکتیکی در صندوق عقب خودروها ذخیره کرد، اما محیط اطراف همواره گزینههای فوری و جایگزین در اختیار بازیکن قرار میدهد. میزان آسیبدیدگیها دارای وزن بصری و مکانیکی است؛ ضربهها عناصر محیطی را تخریب میکنند و آثار آنها بهطور واضح بر شخصیت بازیکن و دشمنان نمایان میشود.

رانندگی یکی از مؤلفههای کلیدی Samson به شمار میرود. استودیوی Liquid Swords تأکید کرده است که کنترل وسایل نقلیه بر احساس وزن، شدت برخورد و درک فیزیکی حرکت تمرکز داشته و تفاوتهای معناداری میان انواع خودروها بهصورت هدفمند وجود دارد. بازیکنان میتوانند هر وسیله نقلیهای را که پیدا میکنند برانند، اما توسعهدهندگان اعلام کردهاند که غیرنظامیان (مانند مردم عادی) از خودروهای خود خارج نخواهند شد. این موضوع بهطور ضمنی میتواند به معنای ربودن آنها توسط شخصیت بازیکن باشد، هرچند در حال حاضر این مسئله بهطور رسمی تأیید نشده است.
بدیهی است که سرقت خودرو واکنش نیروهای قانون را در پی خواهد داشت و این واکنش بر اساس اقدامات بازیکن بهتدریج تشدید میشود. علاوه بر این، سایر شخصیتهای غیرقابلبازی نیز واکنش نشان میدهند و بسته به میزان تهاجم، ممکن است مقابله کنند یا از صحنه بگریزند.
قیمت Samson برابر با ۲۴.۹۹ دلار تعیین شده و به همین دلیل منطقی است که روایت اصلی بازی مدت زمان نسبتاً کوتاهی داشته باشد. بازی، آزادی قابلتوجهی برای گشتوگذار در جهان باز ارائه میدهد، اما تجربه آن بیپایان نخواهد بود و تمرکز اصلی بر مأموریتها و داستان کلی قرار دارد. استودیوی Liquid Swords تأیید کرده که تکمیل داستان اصلی حدود ۱۰ ساعت زمان میبرد، اما محتوای جانبی میتواند این زمان را به حدود ۲۵ ساعت افزایش دهد. این فعالیتهای جانبی شامل مأموریتهای مبتنی بر وسایل نقلیه مانند ترورهای پرریسک، مسابقات زیرزمینی و فرارهای جسورانه است، و همچنین سرقت، نبردهای تنبهتن و مأموریتهای تعقیب برای جمعآوری اطلاعات حیاتی را در بر میگیرد. انجام این مأموریتها به پیشرفت بازیکن کمک میکند.
در این بازی هیچگونه تنظیم درجه سختی وجود نخواهد داشت و بازیکنان باید سطح چالش را دقیقاً همانگونه که سازندگان در نظر گرفتهاند تجربه کنند. این بازی از پشتیبانی اپیک گیمز بهره میبرد، چرا که با استفاده از آنریل انجین ۵ توسعه یافته است.
دیدگاهتان را بنویسید