تک فان

تک فان

مجله خبری تفریحی: دنیای سرگرمی و تفریح
امروز: یکشنبه , ۳۰ آذر , ۱۴۰۴
X
سوپر ماشینی که در پرونده‌های اپستین فاش شد: مرسدس ۴۵۰,۰۰۰ دلاری که سلبریتی‌ها نمی‌توانستند از آن دست بکشند

سوپر ماشینی که در پرونده‌های اپستین فاش شد: مرسدس ۴۵۰,۰۰۰ دلاری که سلبریتی‌ها نمی‌توانستند از آن دست بکشند

وزارت دادگستری ایالات متحده هزاران سند و عکس مرتبط با جفری اپستین و همکارش گیسلین ماکسول را روز جمعه ۱۹ دسامبر منتشر کرد و به مهلت تعیین شده‌ی کنگره عمل نمود. در میان این تصاویر، دو عکس وجود داشت که ماکسول را در یک مرسدس SLR مک‌لارن نقره‌ای نشان می‌داد. متأسفانه، این تصاویر زمینه کافی برای تشخیص محل دقیق عکاسی یا مالک آن را ارائه نمی‌دهند. در صورتی که خودرو متعلق به اپستین بوده باشد، ممکن است عکس‌ها در عمارت او در پالم بیچ، ویلای او در نیویورک یا مزرعه‌اش در نیومکزیکو گرفته شده باشند.

خودروی موجود در این تصاویر، یکی از مهم‌ترین همکاری‌های دهه ۲۰۰۰ را نمایان می‌کند. این خودرو بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ در مرکز فناوری مک‌لارن در وکینگ انگلستان ساخته شد و طراحی مرسدس-بنز را با تخصص مهندسی فرمول ۱ مک‌لارن ترکیب نمود تا سوپرماشینی خلق گردد که بخش خودروهای گرند تورینگ را بازتعریف کرد. با تولید تنها ۲,۱۵۷ دستگاه در تمامی نسخه‌ها، SLR یکی از کمیاب‌ترین سوپرماشین‌های مدرن باقی مانده است.

SLR مک‌لارن فهرست چشمگیری از مالکین سلبریتی را به خود اختصاص داد. پاریس هیلتون در اواسط دهه ۲۰۰۰ یک مدل ۲۰۰۶ رنگ خاکستری متالیک را رانده و بارها در کنار بریتنی اسپیرز و لیندزی لوهان عکسبرداری شده بود. خودروی او به حدی نمادین شد که یوتیوبر خودرو اد بولیان در سال ۲۰۲۱ آن را به قیمت ۱۸۰,۰۰۰ دلار خرید، هرچند هزینه‌های سرویس بعدی بیش از ۳۴,۰۰۰ دلار شد.

سوپر ماشینی که در پرونده‌های اپستین فاش شد: مرسدس ۴۵۰,۰۰۰ دلاری که سلبریتی‌ها نمی‌توانستند از آن دست بکشند - دیجینوی

افسانه NBA، مایکل جردن، یک SLR مک‌لارن ۷۲۲ ادیشن ۲۰۰۷ به رنگ کریستال آنتیمون خاکستری متالیک با صندلی چرمی مشکی و دوخت قرمز داشت. خودروی او اخیراً به قیمت ۶۴۹,۹۹۵ دلار فروخته شد، که نشان‌دهنده ارزش ویژه‌ای است که کلکسیونرها برای منشأ سلبریتی قائلند. جی لنو نیز یک SLR به مجموعه افسانه‌ای خود افزود، در حالی که سرمایه‌گذار املاک، مانی خوشبین، مجموعه‌ای بی‌سابقه از پنج نسخه مختلف SLR جمع‌آوری کرد. سایر مالکین سلبریتی شامل کانیه وست، جی-زی و فارل ویلیامز هستند.

نتایج حراج‌های اخیر نشان‌دهنده بازار قوی کلکسیونی SLR است. یک دستگاه SLR 2006 در حراج RM Sotheby’s مونتری در اوت ۲۰۲۴ به قیمت ۲۸۰,۰۰۰ دلار فروخته شد، در حالی که قیمت نمونه دیگری از همان سال در حراج RM Sotheby’s میامی در مه ۲۰۲۴ به ۴۳۴,۰۰۰ دلار رسید. نسخه فوق‌العاده کمیاب استرلینگ موس با فروش ۳.۵ میلیون دلار در سپتامبر ۲۰۲۵ رکورد زد، در حالی که مدل‌های استاندارد کوپه و رودستر معمولاً بین ۲۷۰,۰۰۰ تا ۵۰۰,۰۰۰ دلار معامله می‌شوند.

تحلیل بازار نشان می‌دهد که SLR به طور متوسط حدود ۴۷۸,۰۰۰ دلار در فروش‌های اخیر معامله شده، که تقریباً نزدیک به قیمت پایه اصلی ۴۵۰,۰۰۰ دلاری است. با این حال، وقتی قیمت اولیه با تورم تعدیل شود، ارزش آن تقریباً معادل ۷۷۰,۰۰۰ دلار امروزی است، که نشان می‌دهد ارزش فعلی هنوز کمتر از پایه تعدیل شده تورم است. نسخه ۷۲۲ ادیشن توجه خاصی را به خود جلب می‌کند، زیرا تنها ۱۵۰ دستگاه از آن ساخته شده است، در حالی که ۲۵ دستگاه مک‌لارن ادیشن با بهبود آیرودینامیک و کاهش وزن، نادرترین نسخه خارج از استرلینگ موس هستند.

سوپر ماشینی که در پرونده‌های اپستین فاش شد: مرسدس ۴۵۰,۰۰۰ دلاری که سلبریتی‌ها نمی‌توانستند از آن دست بکشند - دیجینوی

خودروی SLR مرسدس-مک‌لارن از مالکیت ۴۰ درصدی مرسدس-بنز در گروه مک‌لارن و همکاری آن‌ها در فرمول ۱ پدید آمد. این خودرو به افتخار ۳۰۰ SLR افسانه‌ای که مسابقات استقامت دهه ۱۹۵۰ را تحت سلطه داشت، نامگذاری شد و SLR مدرن با دید مهندسی گوردون موری و طراحی مرسدس-بنز ترکیب شد. نتیجه یک خودرو گرند تورینگ با موناکوک فیبرکربن و درهای بال‌مرغی بود که موتور V8 5.4 لیتری سوپرشارژ دستی را آشکار می‌کرد.

توان خروجی در حالت استاندارد به ۶۱۷ اسب‌بخار و گشتاور ۷۸۰ نیوتن‌متر می‌رسید و سوپر ماشین ۱,۷۷۰ کیلوگرمی را ظرف تنها ۳.۴ ثانیه از صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت شتاب می‌داد. حداکثر سرعت ۳۳۳ کیلومتر بر ساعت، آن را به یکی از سریع‌ترین خودروهای تولیدی دوران خود تبدیل کرد. نسخه‌های ویژه مانند ۷۲۲ ادیشن، توان خروجی را به ۶۴۱ اسب‌بخار افزایش داد، در حالی که نسخه فوق‌العاده کمیاب استرلینگ موس سقف و شیشه جلو را برای حداکثر عملکرد حذف کرد.

ویژگی‌های پیشرفته آن شامل دیسک‌های ترمز کربن-سرامیک که تا ۶۵۰ درجه سانتی‌گراد مقاومت می‌کردند، ترمز هوایی عقب فعال که تا ۶۵ درجه برای پایداری باز می‌شد، و سیستم Sensotronic Brake Control بود. همچنین ساختار پلاستیک تقویت‌شده با فیبرکربن، وزن را پایین نگه داشته و همزمان سختی سازه‌ای را حفظ می‌کرد و آرایش موتور جلوی میانی توزیع وزن بهینه را فراهم می‌نمود.

منبع خبر





دانلود آهنگ
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *