طبق جدیدترین یافتههای یکی از دیتاماینر و ماد سازهای شناختهشده به نام Speclizer، اثر تحسین شده استودیوی ناتی داگ یعنی بازی The Last of Us Part II، دارای یک مکانیک گیمپلی پیچیده و حذف شده به نام “Hold Up” بوده است که متاسفانه به نسخه نهایی راه پیدا نکرده است.

بر اساس توییتی که این کاربر منتشر کرده، این قابلیت به بازیکن اجازه میداد تا به صورت مخفیانه به پشت سر دشمنان رفته و آنها را غافلگیر کند. در این حالت، بازیکن میتوانست دشمن را مجبور کند تا دستهایش را به نشانه تسلیم بالا ببرد. این ویژگی شامل موارد زیر میشد:
کنترل گروگان: بازیکن میتوانست تعیین کند که دشمن به کدام سمت حرکت کند.جهتگیری: امکان دستور دادن به دشمن برای اینکه رو به بازیکن یا پشت به او بایستد وجود داشته است.واکنش هوش مصنوعی: نکته جالب اینجاست که دشمنان تسلیم شده همیشه آرام باقی نمیماندند؛ آنها در نهایت تلاش میکردند تا از غفلت بازیکن استفاده کرده، سلاح خود را بیرون بکشند و درگیر شوند.
بخشی از کدها و دیالوگهای این ویژگی که همچنان در فایلهای بازی یافت میشوند.
Speclizer تایید کرده است که انیمیشنها و کدهای اسکریپت مربوط به این ویژگی همچنان در فایلهای بازی وجود دارند. این موضوع نشان میدهد که ناتی داگ احتمالاً تا مراحل پیشرفتهای روی این سیستم (که یادآور بازیهایی مثل Metal Gear Solid است) کار کرده بود، اما شاید به دلیل پیچیدگی بیش از حد یا کند شدن ریتم مبارزات، در نهایت تصمیم به حذف آن گرفته است. با این حال، با توجه به اینکه استودیو این مکانیک را تا حد زیادی پیش از حذف شدن توسعه داده است، ممکن است در آثار بعدی ناتی داگ شاهد بازگشت آن باشیم.
![]()
![]()
دیدگاهتان را بنویسید