تک فان

تک فان

مجله خبری تفریحی: دنیای سرگرمی و تفریح
امروز: شنبه , ۶ دی , ۱۴۰۴
X
کارگردان سابق Gears of War: مراحل اولیه Clair Obscur بد طراحی شده‌اند، اما بازی شگفت‌انگیز است

کارگردان سابق Gears of War: مراحل اولیه Clair Obscur بد طراحی شده‌اند، اما بازی شگفت‌انگیز است

آدریان خمیلارز (Adrian Chmielarz)، بازیساز کهنه‌کار و موسس استودیوهای People Can Fly و The Astronauts که سابقه کار روی عناوین بزرگی چون Gears of War، Bulletstorm و Painkiller را در کارنامه دارد، در مصاحبه‌ای جدید با PCGamesN نظرات جالبی را درباره بازی تحسین‌شده Clair Obscur: Expedition 33 مطرح کرده است.

تبلیغات

خمیلارز با اشاره به ساختار مراحل بازی می‌گوید:

مراحل اولیه بازی حس و حال قدیمی دارند؛ حتی حاضرم بگویم که آن‌ها به نوعی بد طراحی شده‌اند.

اما او بلافاصله اضافه می‌کند که تکامل تیم سازنده در طول بازی مشهود است:

در اواخر بازی، مراحل بزرگ و تماشایی می‌شوند و مشخص است که آن‌ها در حین ساخت بازی، در حال تکامل و یادگیری بوده‌اند.

او همچنین به هوش مصنوعی ساده‌تر بازی اشاره می‌کند که به تیم سازنده اجازه داده تمرکز خود را روی بخش‌های دیگر بگذارد، چرا که نیازی به مسیریابی پیچیده در محیط‌های سه‌بعدی برای دشمنان نبوده است. با این حال، چیزی که خمیلارز را شگفت‌زده کرده، کیفیت تولید باورنکردنی بازی است:

کات‌سین‌ها در سطح استاندارد جهانی و کاملاً AAA هستند. گاهی حتی بزرگترین استودیوها هم چنین کیفیتی ندارند.

او اعتراف می‌کند که با توجه به زمان و تیم سازنده، درک چگونگی رسیدن به این سطح کیفی برایش دشوار است و دوست دارد با کارگردان خلاق بازی ملاقات کند تا «رازهای آن‌ها را بدزدد». در نهایت، خمیلارز این بازی را «به‌طرز خیره‌کننده‌ای تأثیرگذار» و «بازی سال» شخصی خود می‌نامد و از ترکیب تخیل فرانسوی با سبک بازی‌های ژاپنی JRPG تمجید می‌کند.

منبع خبر





دانلود آهنگ
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *