OpenAI بهتازگی یک نوسازی برند کامل انجام داده که شامل طراحی فونت، لوگو، و رنگ بندی جدید است. این تغییرات در گفتوگویی با Wallpaper توضیح داده شدهاند. در نگاه اول، شاید تغییرات لوگوی بازطراحیشده نسبت به نسخه قبلی نامحسوس به نظر برسد، اما مقایسهی دو نسخه نشان میدهد که شکل جدید «شکوفه» فضای داخلی بزرگتری دارد و خطوط آن واضحتر شدهاند.
در حالی که لوگوی اصلی را بنیانگذاران OpenAI، گرگ بروکمن و ایلیا سوتسکِوِر طراحی کرده بودند، این بار تیم طراحی داخلی شرکت به رهبری وِیت مولر و شانون جاگر مسئولیت این بازطراحی را بر عهده داشته است. به گزارش Wallpaper، هدف این تیم خلق هویتی ارگانیکتر و انسانیتر بوده است. شما میتوانید لوگوی جدید (سمت راست) را در تصویر زیر مشاهده کنید.
بهعنوان بخشی از این تغییرات، OpenAI از طرح حروف جدیدی با نام OpenAI Sans رونمایی کرده که ترکیبی از دقت هندسی و عملکردپذیری با شخصیتی دوستانه است. این طراحی اکنون در لوگو OpenAI نیز به کار رفته است. در این طراحی، حرف «O» در قسمت بیرونی کاملاً گرد است، اما داخل آن کمی نامتقارن طراحی شده تا از دقت بیشازحد ربات مانند، جلوگیری کند و حس انسانیتری به آن ببخشد. به گفتهی مولر، این تصمیم باعث ایجاد توازن در طراحی شده است.
هنگامی که از تیم طراحی OpenAI دربارهی استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی شرکت، مانند ChatGPT، در فرایند طراحی لوگو سؤال شد، مولر به Wallpaper گفت که تیم تنها از آن برای محاسبهی وزنهای مختلف فونت استفاده کرده است.
تیم طراحی OpenAI در این مصاحبه اعلام کرد: «ما با متخصصان برجسته در زمینههای عکاسی، تایپوگرافی، طراحی حرکتی و طراحی فضایی همکاری میکنیم و همزمان از ابزارهای هوش مصنوعی مانند DALL·E، ChatGPT و Sora بهعنوان شرکای فکری بهره میبریم. این رویکرد دوگانه، جایی که شهود انسانی با تواناییهای مولد هوش مصنوعی ترکیب میشود، به ما اجازه میدهد برندی بسازیم که نهتنها نوآورانه، بلکه عمیقاً انسانی باشد.»
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید