استودیوی People Can Fly از تعدیل ۱۲۰ کارمند و لغو یک پروژه خود خبر داد
استودیو بازیسازی People Can Fly توسعهدهنده بازی Gears of War: Judgment اخیرا بیش از ۱۲۰ نفر از کارکنان خود را اخراج کرده است.
این اقدام در پی تغییرات در استراتژی خودانتشاری این استودیو صورت گرفته است و مدیرعامل آن، سباستین ووچیخوفسکی، اعلام کرد که این تصمیم برای تطبیق برنامههای شرکت با توان مالی آن ضروری بوده است.
استودیو اعلام کرده است که پروژه Victoria به حالت تعلیق درآمده و تعداد اعضای تیم پروژه Bifrost هم کاهش یافته است. علاوه بر این، بخشهایی از تیمهای پشتیبانی هم مورد بازبینی قرار گرفتهاند. ووچیخوفسکی در بیانیهای که در شبکههای اجتماعی منتشر شد، نوشت:
بازار بازیهای ویدئویی همچنان در حال تغییر است و ما باید خود را با شرایط فعلی وفق دهیم. هدف ما تمرکز روی توسعه یک بازی مستقل و یافتن فرصتهای جدید برای همکاری با سایر شرکتها است.
وبسایت رسمی People Can Fly پیش از این گزارش داده بود که این استودیو بیش از ۷۰۰ نفر کارمند دارد. با این حال، این آمار مربوط به پیش از اخراجها است. پروژههای Victoria و Bifrost هرگز بهطور رسمی معرفی نشده بودند، اما این استودیو حداقل دو سال روی آنها کار میکرد. این پروژهها پس از پایان همکاری استودیو با ناشر تیکتو اینتراکتیو در سال ۲۰۲۲ به برنامههای خودانتشاری این شرکت اضافه شده بودند.
پروژه Dagger یکی دیگر از بازیهای در دست توسعه این استودیو، سال گذشته با مشکلاتی روبرو شد و در نهایت در اوایل سال جاری لغو شد. این وضعیت نشان میدهد که استودیو با چالشهای متعددی در مدیریت پروژههای خود مواجه بوده است.
این دومین دور از تعدیل نیرو در سال جاری است. اولین دور در ژانویه ۲۰۲۴ انجام شد، زمانی که بیش از ۳۰ نفر از تیم پروژهای با نام رمزی Gemini اخراج شدند.
زمانبندی این تعدیل نیروها، که تنها ۱۵ روز مانده به تعطیلات کریسمس انجام شده است، انتقادات زیادی را به همراه داشته است. بسیاری از تحلیلگران معتقدند مشکلات مدیریتی در سطح کلان صنعت بازیسازی نقش مهمی در این تعدیل نیروها داشته است.
تغییرات نشاندهنده چالشهای مداوم در صنعت بازیهای ویدئویی و ضرورت بازنگری در برنامهریزی مالی و مدیریتی استودیوها است. استودیوی People Can Fly همچنان به تلاش برای توسعه بازیهای مستقل و پیدا کردن فرصتهای جدید در این صنعت ادامه میدهد.