مدیر استودیوی سازنده Kingdom Come: Deliverance نیز به جمع بازیسازانی پیوسته که در حال بحث درباره آینده صنعت بازی با حضور هوش مصنوعی هستند. او همچنان که از ضعفهای این تکنولوژی در توسعه آثار هنری متنفر است، از نقش آن در اتمام سریعتر ساخت بازیها استقبال میکند.

دنیل واروا (Daniel Varva)، مدیر استودیو Warhorse در توییتی طولانی به بیان ابعاد فکری خود درباره حضور هوش مصنوعی در صنعت بازی پرداخت. او برخلاف اظهار نظر محافظهکارانه برخی توسعه دهندگان، گفته که اگر این تکنولوژی بتواند در ساخت سریعتر بازیها کمک کند، حضور آن را به راحتی خواهد پذیرفت، همچنان که از خطرات مربوط به کاهش خلاقیت و رعایت مسائل اخلاقی در زمینه هنر نیز ابراز نگرانی میکند. نکته جالب اینجاست که او، دفعه قبلی در صحبتهای خود ابراز امیدواری کرده بود تا شاهد جایگزینی AI با توسعه دهندگان انسانی نباشد، اما این نظر جدید وی، به شکل عجیبی در تناقض با گفتههای قبلیاش قرار دارد.
واروا احتمالا حس میکند که هوش مصنوعی، ممکن است جایگزین برنامهنویسان شود، اما به این مثال اشاره میکند که:
آیا پرورش دهندگان اسب، بخاطر راهاندازی کارخانه تولید خودرو از سوی هنری فورد (Henry Ford – صاحب برند معروف فورد)، شغل خود را از دست دادند؟
من طرفدار اثر هنری تولید شده با هوش مصنوعی نیستم، اما وقت آن رسیده که با واقعیت روبرو شویم. هوش مصنوعی، آمده تا در کنار ما بماند. حال هر چقدر هم که ترسناک باشد، راه فراری از آن وجود ندارد.
واروا معتقد است که تشخیص حضور هوش مصنوعی در یک قطعه موسیقی کار سختی است، اما از یک حقیقت مهم، بسیار متنفر بوده و آن هم مورد زیر است:
ساخت Kingdom Come، نزدیک به ۷ سال با حضور ۳۰۰ توسعه دهنده و هزینه دهها میلیون دلار طول میکشد، اما تام مککی (Tom McKay – بازیگر Kingdom Come) مجبور است بیش از ۵۰۰ ساعت زمان برای ضبط دیالوگها و صداهای تکراری صرف کند.
واروا متناقض عمل میکند. در کل، از این اتفاق که هوش مصنوعی بتواند او را در ساخت سریعتر و کمهزینهتر بازیهایش یاری کند خوشحال میشود و حتی از ایده وجود چتبات برای NPCها در بازی Where Winds Meet استقبال میکند، اما همزمان با اشاره به هوش مصنوعی نمادین سری سینمایی Terminatorیعنی Skynet، تصور میکند که نابودی انسانها با این تکنولوژی نوظهور، حتمی است.
دیدگاهتان را بنویسید