بینگ گوردون (Bing Gordon)، مدیر ارشد خلاقیت سابق EA، در بخشی از جدیدترین قسمت پادکست Grit به گفتگو با بابی کوتیک نشست. در همان دقایق اول پادکست فاش شد که Electronic Arts در مقطعی به تصاحب بلیزارد، Call of Duty و Guitar Hero نزدیک شده بود، ولی فرصت خود را از دست داد. در نهایت این مایکروسافت بود که شرکت اکتیویژن را تصاحب کرد.
در شروع قسمت جدید پادکست Grit، بابی کوتیک با شوخی اشاره کرد که بینگ گوردون یکی از خوفناکترین مدیرهای صنعت بازی بود و او و تیمش برای حفظ مقام خود در شرکت EA دست به هر کاری میزدند. با این حال، در ادامه صحبت به ادغام و تصاحب رسید.
بابی کوتیک ماجرای اخیر اکتیویژن را یادآور شد و توضیح داد که روند تصاحب همیشه ساده نیست و با چالشهای زیادی روبهرو میشود:
ما حتی یک خرید بد هم داشتیم؛ همان شرکت منچستری که برای ایکس باکس بازی رانندگی ساخته بود… ما با فرد خوبی سر و کار داشتیم که کارهای روزانه را مدیریت میکرد، اما بیشتر یک برنامهریز استراتژیک بود.
این معامله ۸۰ میلیون دلار هزینه داشت و بعد از دو سال، مجبور شدیم آن را کنار بگذاریم. کل این پروژه اصول شرکت را نقض میکرد.
معامله با آن فرد گران تمام شد.
شاید بتوان گفت بابی کوتیک به Bizarre Creations اشاره میکند، اما این شرکت در لیورپول مستقر است. او در ادامه توضیح داد که EA چگونه در تلاش بود اکتیویژن و بلیزارد را تصاحب کند (قبل از ادغام اکتیویژن در سال ۲۰۰۸):
آنها (EA) بارها سعی کردند ما را تصاحب کنند؛ ما حتی چندین بار مکالمات ادغام را آغاز کردیم.
گوردون در ادامه اضافه کرد:
وقتی مشغول جریان بلیزارد بودید، EA بیخیال آنها شده بود و وقتی King را تصاحب کردید، EA مشغول تصاحب PopCap بود. احمقانه است.
در ادامه پادکست، کوتیک و گوردون ماجرای ساخت برخی از بزرگترین فرنچایزهای صنعت بازی را با هم مرور کردند. برای مثال، بابی کوتیک درباره ماجرای ساخت Overwatch، توضیح داد که پروژه در تضاد با زیباییشناختیهای بلیزارد قرار میگرفت و ساخت این بازی بعد از تمرکز طولانی مدت تیم روی مضامین دیگر، باورنکردنی است.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید