هیدکی کامیا طی یک رشته توییت، به توضیح درباره مشکلات Resident Evil 1 در بازاریابی و زمان عرضه پرداخته است. او میگوید یکی از بدشانسیهای این اثر، انتقال تمامی برنامههای تبلیغاتی یک پروژه لغو شده کپکام به این اثر بود که در عمل، هیچ ارتباطی میان ماهیت Resident Evil 1 و آن برنامهها وجود نداشته است.

عرضه Resident Evil، آورده زیادی برای کپکام در صنعت ویدیوگیم به همراه داشت و موفقیت فوقالعادهای برای این مجموعه به ارمغان آورد. با این حال به نظر میرسد تصمیات عجیب کپکام، عنوان مذکور را با مشکلات عجیبی روبرو کرده بود. هیدکی کامیا (Hideki Kamiya) که جزو توسعه دهندگان اصلی ۲ و ۱ Resident Evil بوده، در رشته توییتی به توضیح درباره این موضوع پرداخته است.
کامیا میگوید کپکام به موازات Resident Evil 1، مشغول توسعه یک پروژه دیگر نیز بود که در میانه راه کنسل شد. با این حال، این شرکت ژاپنی برای انجام تعهدات قراردادی خود، برنامههای مربوط به عنوان کنسلشده را به Resident Evil انتقال داد. یکی از این موارد، تم موسیقی پایانی نسخه ژاپنی بازی است که بدون توجه به بازخورد توسعه دهندگان گنجانده شد:
آن آهنگ به عنوان همکاریای میان کپکام و Toshiba EMI (شرکت EMI Music Japan کنونی)، به دلایل سیاسی به بازی اضافه شد. به خاطر دارم وقتی به نوار دمویی که آقای میکامی آورده بود، گوش میکردیم تمام تیم سازنده، مات و مبهوت این آهنگ عجیب ماند.

نام این قطعه، Yume de owarasenai (به انگلیسی: I won’t let this end as a dream) و خواننده آن، فومیتاکا فوچیگامی (Fumitaka Fuchigami) بوده که در تمامی نسخههای بازی از جمله Director’s Cut نیز جایگزین شده بود.
اما بدشانسیهای این اثر تمامی نداشت؛ به دلیل قرارداد میان پروژه لغو شده کپکام و نشریه V Jump، قرار بوده تا اطلاعات اولیه Resident Evil 1 به صورت انحصاری در این مجله منتشر شود. بد نیست بدانید V Jump، یک نشریه شونن مانگا با مخاطب هدف دانشآموزان پسر دبستانی بوده و انتشار جزییات نخستین پروژه در آن، اقدامی عجیب محسوب میشد. کامیا میگوید همین اتفاق موجب گردید تا امکان انتشار اطلاعات اولیه Resident Evil 1 در نشریات محبوبتر و تخصصی بازیهای ویدیویی وجود نداشته باشد:
ما حتی نتوانستیم یک مقاله از بازی برای Famitsu ارسال کنیم و همین اتفاق، باعث شد تا Resident Evil بدون اینکه کسی از انتشار آن باخبر باشد، عرضه شود.
دیدگاهتان را بنویسید