شرکت اپیک گیمز به صورت رسمی Unreal Engine 5.7 را در اختیار توسعهدهندگان قرار داد. این نسخه از موتور بازیسازی پیشرفته اپیک شامل بهبودهای متعددی نسبت به نسخههای پیشین و همچنین قابلیتهای جدید است.

طبق اطلاعات منتشر شده، قابلیت MegaLights که پیشتر در نسخههای قبلی UE5 در مرحلهی آزمایشی قرار داشت، اکنون به مرحله بتا رسیده است. این ویژگی به توسعهدهندگان اجازه میدهد تا تعداد بیشتری منبع نور پویا با قابلیت ایجاد سایه را در صحنههای بازی خود به کار گیرند تا افکتهایی همچون سایههای نرم و واقعگرایانه از منابع نوری پیچیده ایجاد شود. این روند نورپردازی به توسعهدهندگان اجازه میدهد تا با سهولت بیشتر کار کنند و دنیاهایی گستردهتر و غنیتر از همیشه خلق نمایند.
Unreal Engine 5.7 همچنین پیشرفت چشمگیری در زمینه کیفیت بصری ارائه میدهد و اکنون از قابلیتهای جدیدی همچون نورهای جهتدار (Directional Lights)، شفافیت (Translucency)، سایهزنی برای ذرات Niagara و سایهپردازی دقیقتر برای مو پشتیبانی میکند.
به گفته اپیک گیمز، توسعهدهندگان میتوانند انتظار عملکرد بهتر به صورت پیشفرض، کاهش محسوس نویز در نورپردازی و نیاز کمتر به بهینهسازی دستی منابع نوری را در این نسخه داشته باشند.
یکی از شاخصترین ویژگیهای Unreal Engine 5.7 قابلیت Nanite Foliage است که در حال حاضر بهصورت آزمایشی در دسترس قرار دارد. در نسخههای قبلی، فناوری Nanite با پوششهای گیاهی سازگار نبود، اما اکنون با استفاده از سیستم رندر هندسی جدیدی بر پایه Nanite Voxels این محدودیت برطرف شده است.
در قسمت زیر میتوانید نمایش قابلیت Nanite Foliage را مشاهده کنید.
دانلود ۱۰۸۰
دانلود ۷۲۰
این قابلیت به طور خودکار و کارآمد میلیونها المان کوچک و همپوشان را ترسیم میکند که از فاصله دور به صورت یک توده پیوسته دیده میشوند. به عنوان مثال میتوان به شاخ و برگ درختان، سوزنهای کاج یا پوششهای سطح زمین اشاره کرد. تمام این موارد با نرخ فریم پایدار، بدون محوشدگی تدریجی یا پرش بصری، و بدون نیاز به ساخت سطوح جزئیات دستی انجام میشود.
همچنین Nanite Foliage از فناوری Nanite Assemblies برای کاهش هزینههای ذخیرهسازی، حافظه و رندر استفاده میکند و با بهرهگیری از Nanite Skinning، رفتارهای پویا مانند واکنش پوشش گیاهی به باد را به صورت طبیعی شبیهسازی میکند.
علاوه بر موارد اشاره شده، Unreal Engine 5.7 شامل بهروزرسانی گستردهای در چارچوب تولید محتوای رویهای است. این سیستم اکنون به مرحله آماده تولید رسیده و عملکرد بهینهتری بر پایه GPU ارائه میدهد. افزون بر این، یک حالت ویرایشگر جدید برای شخصیسازی آسانتر فرآیند تولید محتوا در آن گنجانده شده است.
همچنین در این نسخه سیستم Substrate که برای ساخت متریالهای پیچیده، واقعگرایانه و فیزیکی با ترکیب لایهها طراحی شده، به نسخه پایدار و آماده تولید ارتقا یافته است.
نسخه جدید Unreal Engine 5 یک دستیار هوش مصنوعی نیز معرفی میکند که راهنماییها و پیشنهادهای مفیدی را به طور مستقیم در محیط ویرایشگر ارائه میدهد. این قابلیت از طریق یک پنل جانبی ویژه در دسترس است و به کاربران اجازه میدهد بدون خروج از محیط Editor، سؤال بپرسند، کد C++ تولید کنند یا گام به گام در فرآیند ساخت راهنمایی دریافت نمایند.
دیدگاهتان را بنویسید