تیم سوئینی، مدیرعامل Epic Games، در جریان رویداد Unreal Fest Japan اطلاعات بیشتری درباره آنریل انجین ۶ منتشر کرده است. طبق صحبتهای او، آنریل انجین ۶ برای انتشار در سال ۲۰۲۸ برنامهریزی شده است.

آنریل انجین ۵ در ماههای اخیر بهدلیل عملکرد ضعیف بازیهایی که با آن خلق شده بودند، مورد انتقاد قرار گرفته است. اگرچه برخی از این مشکلات حاصل کمکاری استودیوهای سازنده بودهاند، اما این موتورگرافیکی در زمینه حفظ نرخ فریم مشکلاتی دارد.


همین موضوع باعث اعتراضاتی شده و برخی از افراد علاقهای ندارند که سوئینی درباره نسخه جانشین صحبت کند. به نظر آنها، در نسخه فعلی هنوز چیزهای زیادی برای اصلاح و بازسازی وجود دارد و فعلاً نیازی به UE6 نیست. در هر صورت، باید اندکی بیشتر به این موضوع پرداخت.
سوئینی از ادغام بهترین جنبههای UE5 و اکوسیستم Fortnite نیز صحبت کرد، اما دقیقاً مشخص نیست که منظور او چیست. یک حدس این است که نسخه ویژه Fortnite، یعنی UEFN، قدرتمندترین قابلیتهای خود را به UE6 انتقال دهد.

در هر حال، باید منتظر آنریل انجین ۶ در سال ۲۰۲۸ باشیم. باید در نظر داشت که این تاریخ ممکن است بیشتر به عنوان یک بازه زمانی برای ارائه پیشنمایش در نظر گرفته شده باشد و ما احتمالا مدتی بعد از آن شاهد انتشار بازیهای ساخته شده توسط UE6 خواهیم بود. مگر آنکه استودیوها همین حالا به بیلدهای اولیه دسترسی داشته باشند که هرچند غیرممکن نیست، اما کمی دور از ذهن بهنظر میرسد.
بازی Final Fantasy 7 Rebirth در فوریه ۲۰۲۴ با آنریل انجین ۴ منتشر شد و احتمال دارد پارت سوم این مجموعه نیز از همین نسخه استفاده کند. بنابراین حتی اگر توسعهدهندگان شروع به ساخت پروژههای UE6 کنند، همچنان ممکن است گروهی از سازندگان برای مدتی به استفاده از نسخهای که برایشان کارآمدتر است ادامه دهند.
دیدگاهتان را بنویسید