با گذشت بیش از یک دهه از انتشار Grand Theft Auto V در سال ۲۰۱۳، سرانجام امروز دقیقاً یک سال تا انتشار یکی از مورد انتظارترین بازیهای تاریخ یعنی GTA ۶، فاصله داریم.

راکستار در واقع مراحل اولیهی ساخت بازی را تازه در سال ۲۰۱۸ آغاز کرد. بنابراین، هرچند انتشار بازی در اواخر سال ۲۰۲۵ کمی دیر به نظر میرسد، اما پروسهی ساخت آنقدرها هم طولانی نبوده است. این نکته از آن جهت اهمیت دارد که نباید انتظار طولانی برای بازی را نشانهای از گرفتار شدن پروژه در «جهنم توسعه» (Development Hell) دانست. شایعاتی که این روزها به گوش میرسد نیز این موضوع را تأیید میکنند.
منابع متعددی تأیید کردهاند که روند توسعه محتوای بازی GTA 6 کامل شده است. این اصطلاح بدین معناست که ساخت بخش داستانی و مراحل اصلی به پایان رسیده است. بنابراین، آنچه اکنون منتظرش هستیم این است که توسعهدهندگان راکستار این پروسهی خلاقانه را با پیادهسازی نهایی این مفاهیم در بازی به سرانجام برسانند.
راکاستار همچنین از این زمان اضافه برای بهبود کیفیت و رفع ایرادات بازی استفاده میکند. با توجه به تجربههای تلخ صنعت بازی از عرضه بازیهای ناقص و پر از باگ، توسعهدهندگان حالا نسبت به چنین انتشارهایی بسیار محتاطتر شدهاند.

بسیاری از عناوین بزرگ (AAA) با انتشار بازیهایی که نیاز به آپدیت روز اول داشتند، یا بدتر از آن، در زمان عرضه مشکلات فنی جدی داشتند، توانستند از زیر بار انتقادات فرار کنند. این اتفاق تا حدودی هنوز هم رخ میدهد؛ اما موج شدید انتقاداتی که استودیوی CD Projekt Red به خاطر عرضهی فاجعهبار Cyberpunk 2077 دریافت کرد، همه چیز را تغییر داد.
مالک راکستار یعنی Take-Two قول داده است که Grand Theft Auto 6 را تنها زمانی منتشر کند که بازی نهتنها از نظر محتوا کامل باشد، بلکه انتظارات طرفداران از نظر کیفیت و بینقص بودن را نیز برآورده کند. بنابراین انتظار داریم که بازی هیچگونه مشکل عملکردی یا باگ فنی نداشته باشد. میدانیم که راکستار همیشه مرزهای تکنولوژی را جابجا میکند تا خوشگرافیکترین بازیهای هر نسل را بسازد و این بازی نیز از این قاعده مستثنی نیست.
اگر راکستار بتواند به این وعدهها عمل کند، این بازی حتی موفقتر و مهمتر از آن چیزی خواهد شد که پیش از این انتظار میرفت.
دیدگاهتان را بنویسید