در جلسه سهامداران شرکت Ubisoft، یکی از سرمایهگذاران به انتخابهای داستانی Assassin’s Creed Shadows اعتراض کرد و مدیرعامل شرکت پاسخ داد.
جلسات سهامداران معمولاً رویدادهای خستهکنندهای هستند، اما در صنعت بازی، گاهی بازیکنانی که سهامی خریدهاند، از فرصت استفاده میکنند تا انتقادهایشان را مستقیماً به گوش مدیران برسانند. این دقیقاً همان چیزی است که اوایل ماه جولای (اواسط تیر ۱۴۰۴) در جلسه سالانه سهامداران Ubisoft رخ داد؛ جایی که یکی از سرمایهگذاران جدید اما بازیکن قدیمی، با لحنی چالشی مدیرعامل شرکت را مخاطب قرار داد. به گزارش سایت Game File، این فرد گفت:
اول از همه، درباره بازی Assassin’s Creed Shadows، این بازی جنجال زیادی داشته. Ubisoft به خاطر گرایش به جریانهای ووک مورد انتقاد قرار گرفته. این بازی در ژاپن قرون وسطی، قرن ۱۶ میلادی اتفاق میافته و شخصیت اصلی یک سامورایی آفریقایی است. این انتخاب جسورانهای از طرف Ubisoft بوده. و در داستان بازی، این شخصیت عاشق یک کاراکتر با انحرافات اخلاقی میشود. یکی از پایانهای بازی این است.
او سپس پرسشی تند را مطرح کرد:
پس، ووک هست یا نه؟ چطور وضعیت اعتبار Ubisoft را توضیح میدهید که به نظر میرسد بنیانهای این شرکت را تهدید میکند؟ آیا این نشانه رویکردی باز از سمت شماست یا میخواید از این خطمشی چپگرایانه عقبنشینی کنید؟ واقعاً چنین رویکردی جایی در دنیای سرگرمی دارد؟
بازی Assassin’s Creed Shadows که اولین بار در مارس ۲۰۲۵ (اسفند ۱۴۰۳) معرفی شد و حالا سومین بازی پرفروش سال است، پیش از عرضه با موجی از خشم آنلاین مواجه شد؛ زیرا با اینکه اولین نسخه از این سری است که در ژاپن روایت میشود، یکی از دو شخصیت قابل بازی آن، یاسوکه، یک شخصیت سیاهپوست و واقعی از تاریخ ژاپن است که انتخاب او، باعث بحثهای فراوانی میان گیمرها شده بود.
اگرچه ایو گیلمو، مدیرعامل Ubisoft، پیشتر هم درباره این موضوع اظهارنظر کرده بود، اما این جلسه احتمالاً نخستین بار بود که تنشهای مربوط به جنگهای فرهنگی اینترنتی به فضای واقعی راه پیدا میکرد. او در پاسخ خود به سوال سهامدار، جمله تند یا بحثبرانگیزی نگفت، اما از بازی Shadows و انتخابهای خلاقانه تیم سازندهاش دفاع کرد؛ همانطور که قبلاً هم این کار را کرده بود. گیلمو گفت:
در مورد این بازی خاص، هدف ما چی بود؟ ما میخواستیم شخصیتهایی با مسیر قهرمانانه نشان دهیم. همه دوست دارند قصهای قهرمانی تجربه کنند؛ اینکه شرایطت رو عوض کنند و به چیزی بزرگتر تبدیل شوند، این مهم یکی از انتظارات مهم در بازیهاست. این بازی یک داستان قهرمانانه است. و فقط هم مربوط به Ubisoft نیست… این شخصیت واقعی است، کسی که واقعاً وجود داشته. و نشان داد آن شخصیت موفق بوده. برای همین هم تصمیم گرفتیم این داستان را روایت کنیم؛ چون میخواستیم قصهای متفاوت نشان دهیم.
گزارش سایت Game File اضافه میکند که همان سهامدار معترض، از گیلمو درباره کمپین Stop Killing Games هم سوال پرسیده؛ حرکتی که پس از حذف بازی The Crew از فروشگاه Ubisoft راه افتاده و حالا بیش از یک میلیون امضا در اتحادیه اروپا جمع کرده است. گیلمو در پاسخ گفت:
طبیعتاً نمیشود از همه بازیها تا همیشه پشتیبانی کرد، ولی در حال کار روی این موضوع هستیم.
دیگر سوالات جلسه از سوی سایر سهامداران، حول موفقیت Valorant از Riot Games، سقوط ارزش سهام Ubisoft، و امکان سرمایهگذاری در بازیهای AA بود. گیلمو در پاسخ به این سوالات به مجموعههایی مثل Anno و Rayman اشاره کرد، اما به نظر میرسد تمرکز شرکت همچنان روی بلاکباسترهای بزرگ باقی خواهد ماند.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید