بر اساس تحقیقات انجام شده، اپل موفق شده در بازار تبلتها از رقیبان قدرتمندی مانند سامسونگ و هواوی پیشی بگیرد.
به گزارش تکراتو به نقل از gsmarena، بازار جهانی تبلتها در سال ۲۰۲۴ رشد ۹ درصدی را تجربه کرد و تعداد دستگاههای عرضهشده به ۱۴۷.۶ میلیون واحد رسید. بر اساس تحلیل Canalys، در سهماهه چهارم سال (اکتبر تا دسامبر)، ۳۹.۹ میلیون دستگاه تبلت به بازار عرضه شد که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۳، ۵.۶ درصد رشد داشته است.
اپل در سال ۲۰۲۴ با عرضه ۵۶.۹ میلیون تبلت و سهم ۳۸.۶ درصدی از بازار، جایگاه نخست را حفظ کرد. پس از آن، سامسونگ با عرضه ۲۷.۸ میلیون دستگاه و سهم ۱۸.۸ درصدی در جایگاه دوم قرار گرفت. هواوی نیز با ۱۰.۴ میلیون دستگاه و ۷.۳ درصد سهم بازار، رتبه سوم را به خود اختصاص داد.
لنوو با اختلافی اندک از رتبه سوم بازماند و با ۱۰.۴ میلیون دستگاه و ۷.۱ درصد سهم بازار در جایگاه چهارم ایستاد. شیائومی با ۹.۲ میلیون دستگاه و ۶.۲ درصد سهم بازار در رتبه پنجم قرار گرفت. جالب اینکه این شرکت با ۷۳.۱ درصد رشد سالانه، عملکردی چشمگیر از خود نشان داد و موفق شد تبلتهای Amazon Fire را از فهرست پنج برند برتر جهان کنار بزند.
بر اساس تحلیل Canalys، چرخهی بهروزرسانی بازار کامپیوترهای شخصی تأثیر مثبتی بر تقاضای جهانی تبلتها گذاشته است. انتظار میرود که در سال ۲۰۲۵، تقاضای تبلتهای تجاری افزایش یابد، در حالی که عملکرد بازار مصرفکنندگان ممکن است با محدودیتهایی مواجه شود.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید